Jump to content

Min første hele dag som Marex 770-eier, spørsmål om cabinluke, fettkopper, kalesje og snapdavit

Hawiha

Recommended Posts

Så langt fremdeles lykkelig eier av av en gammel klassiker, men klør meg litt i hue...  Takpolstring sitter ikke helt som den skal rundt takluka, er det noen som har løst problemet på en enkel og elegant måte...?

Fettkopper....   En "kladd" fett i koppen, ett turn "av og til"...  For sjeldent og pakkboksen må repareres, for ofte og den går varm (og må repareres...) Hvor mye er en "kladd"?  Ca. halvfullt lokk?  Hvor ofte er "av og til"?  Hver 10. driftstime?   

Rundt den koppen som er nærmest motoren (aksel-pakkboks(?)) Var det skikkelig grisete..  Ser ut som om det har "kokt over", med fett rennende utenfor koppen, og en liten "dynge" med mørkt fett liggende i bunnen av motorbrønnen under fettkoppen. Tar gjerne imot tips om noe trengs å gjøres der for å unngå katastrofe!   :diving:

Mistet en plastikk-skrue som holder kalesjeramma sammen, sannsynligvis i vannet, da jeg skulle sette opp front-delen av kalesja...   Har funnet reserver på nettsjapper, den ene het acetat kalesjeskrue, den andre het Ekko. Får vel kjøpe 10-15 av hver, er jo skikkelig genialt at de ikke flyter!   :lol:

Har Snap-davit til gummijolle festet på plattform, som kommer i konflikt med hekkbølgen...  Finnes det en smart måte å heve snap-låsen noen cm......?  Har egentlig lyst på noe annet enn oppblåsbar (les River 290), betyr det at man må montere "skikkelige" Daviter...?

Med et håp om en fantastisk sommer, for alle her inne!

Hans W.

Det er lurt å legge ut bilder av det du lurer på. Ta bilder med mobilen din når du er ombord, så er det bare å poste! Langt lettere å komme med tips da. 

Løst skrogtrekk kan du utbedre med å injisere lim med en sprøyte, type apoteksprøyte med kanyle, -har jeg lest her en plass. Deretter legge press på området... lenge nok. Casko våtromslim funker. 

Men rundt en luke, så kan det jo også være et symptom på fukt. 

Da ville jeg plukket ned eventuell list rundt luke og tatt det derifra. 

Sjøl har jeg bare lagt nytt skrogtrekk i hele båten, 30 fot, så småflikking har jeg ikke direkte erfaring med ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...