Jump to content

Stor forskjell mellom motorlabber? (Originale vs. "universale")

jtfidje

Recommended Posts

Hei dere - jeg har båten på verksted for montering av ny motor og prosessen har stoppet helt opp pga behov for nye motorlabber. Spørsmålet har da kommet om jeg ønsker å bestille originale Yanmar labber, eller om vi bare skal bestille "universale" ( Regner med det er disse: https://www.flak.no/produkter/motortilbehoer/isolasjon-og-motordempere/motorlabb---cushyfloat-pH1034714 ). De fra Flak er nok litt billigere og kan bli levert i morgen. Verkstedet sier derimot at de originale er mye bedre ettersom de ofte er litt mykere. 

Hva har dere av kunnskap og erfaring her? Er det verdt å vente lenger og betale mer for originale labber, eller går det helt greit å bestille de fra Flak nå i dag?

Takk for hjelp!

Redigert av jtfidje (see edit history)

Motorlabber må stemme med motoren.

D.v.s de må ha riktig hardhet/mykhet, ellers kan du få vibrasjoner.

Yanmar har oversikt over hvor harde/myke labbene skal være, og denne  oversikten har mest sannsynlig verkstedet også.

Servicehåndboka for din motor angir  hvilke labber din motor skal ha.

Det skal som oftest være forskjellig hardhet/mykhet i labbene på styrbord og babord side.

15 hours ago, Jannmar said:

Motorlabber må stemme med motoren.

D.v.s de må ha riktig hardhet/mykhet, ellers kan du få vibrasjoner.

Yanmar har oversikt over hvor harde/myke labbene skal være, og denne  oversikten har mest sannsynlig verkstedet også.

Servicehåndboka for din motor angir  hvilke labber din motor skal ha.

Det skal som oftest være forskjellig hardhet/mykhet i labbene på styrbord og babord side.

Aah jeg forstår. Takk for input :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...