jtfidje Startet 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2018 (redigert) Hei dere - jeg har båten på verksted for montering av ny motor og prosessen har stoppet helt opp pga behov for nye motorlabber. Spørsmålet har da kommet om jeg ønsker å bestille originale Yanmar labber, eller om vi bare skal bestille "universale" ( Regner med det er disse: https://www.flak.no/produkter/motortilbehoer/isolasjon-og-motordempere/motorlabb---cushyfloat-pH1034714 ). De fra Flak er nok litt billigere og kan bli levert i morgen. Verkstedet sier derimot at de originale er mye bedre ettersom de ofte er litt mykere. Hva har dere av kunnskap og erfaring her? Er det verdt å vente lenger og betale mer for originale labber, eller går det helt greit å bestille de fra Flak nå i dag? Takk for hjelp! Redigert 5.Juni.2018 av jtfidje (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Motorlabber må stemme med motoren. D.v.s de må ha riktig hardhet/mykhet, ellers kan du få vibrasjoner. Yanmar har oversikt over hvor harde/myke labbene skal være, og denne oversikten har mest sannsynlig verkstedet også. Servicehåndboka for din motor angir hvilke labber din motor skal ha. Det skal som oftest være forskjellig hardhet/mykhet i labbene på styrbord og babord side. Sitér dette innlegget Link to post
jtfidje Svart 6.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2018 15 hours ago, Jannmar said: Motorlabber må stemme med motoren. D.v.s de må ha riktig hardhet/mykhet, ellers kan du få vibrasjoner. Yanmar har oversikt over hvor harde/myke labbene skal være, og denne oversikten har mest sannsynlig verkstedet også. Servicehåndboka for din motor angir hvilke labber din motor skal ha. Det skal som oftest være forskjellig hardhet/mykhet i labbene på styrbord og babord side. Aah jeg forstår. Takk for input :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.