Jump to content

Volvo penta md 17 ruser seg

Snekkepower

Recommended Posts

Har problemer med min vp md17. Var utpå sjøen og kjørte ein ettermiddag og alt var normalt. Kjørte inn i båthavna og skulle ordne noke som tok ca. 5 min. Skulle starte motoren igjen og då måtte  eg kjinna litt før eg fekk start. Når den starta så begynnte å rusa seg. Fekk ikkje stoppa den på vanlig vis så fekk av gasswiren og drog gassen heilt tilbake så den klarte å kvela seg sjølv.. Det kom ein go og svart røyksky av eksosen på den når den fyrte.. 

Noken som har vert bortig lignande? 

Sjekk oljenivå. Det kan ha kommet diesel i bunnpanna slik at nivået er for høyt. Er det unormalt høyt kan diesel kommet fra defekt membran i fødepumpe ( håndpumpa). Eller også lekkasje fra selve innsprøytningspumpa. Er nivået normalt må det nesten være høytrykkpumpa, men det er jo og håpe at det er fødepumpa.

Haha? 

Demontert pumpa igår og einaste eg kan se som virke mistenksomt er at det er ein fjør belasta tapp (mulig mengde skrue for diesel) som hang og var veldig slapp.. skulle hatt eit bilde men har ikkje hatt tid til å ordne med det.. hørte og eit klikk når eg tok i gass spaken. Det kom mest sansyneleg frå regulatoren. Om den om denna har hengt kan motoren gå på full maskin? :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...