Snekkepower Startet 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2018 Har problemer med min vp md17. Var utpå sjøen og kjørte ein ettermiddag og alt var normalt. Kjørte inn i båthavna og skulle ordne noke som tok ca. 5 min. Skulle starte motoren igjen og då måtte eg kjinna litt før eg fekk start. Når den starta så begynnte å rusa seg. Fekk ikkje stoppa den på vanlig vis så fekk av gasswiren og drog gassen heilt tilbake så den klarte å kvela seg sjølv.. Det kom ein go og svart røyksky av eksosen på den når den fyrte.. Noken som har vert bortig lignande? Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Sjekk oljenivå. Det kan ha kommet diesel i bunnpanna slik at nivået er for høyt. Er det unormalt høyt kan diesel kommet fra defekt membran i fødepumpe ( håndpumpa). Eller også lekkasje fra selve innsprøytningspumpa. Er nivået normalt må det nesten være høytrykkpumpa, men det er jo og håpe at det er fødepumpa. Sitér dette innlegget Link to post
Snekkepower Svart 5.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Takk for svar! Skal skjekka detta Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Ikke bare ungdommen som ruser seg tydeligvis Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Morsomt å høre om motorer som ruser seg Om det hjalp å ta av gasswiren så er det vel naturlig å søke etter feilen der. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Folk snakker jo stadig om uteliggerne på bryggene sine også... ruser seg de også tror jeg. ? Sitér dette innlegget Link to post
Snekkepower Svart 6.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2018 Haha? Demontert pumpa igår og einaste eg kan se som virke mistenksomt er at det er ein fjør belasta tapp (mulig mengde skrue for diesel) som hang og var veldig slapp.. skulle hatt eit bilde men har ikkje hatt tid til å ordne med det.. hørte og eit klikk når eg tok i gass spaken. Det kom mest sansyneleg frå regulatoren. Om den om denna har hengt kan motoren gå på full maskin? :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2018 Ja, det kan høres veldig ut som en regulatorfeil. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Snekkepower Svart 6.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2018 Det var og veldig lite olje inni med regulatoren. Noken som veit om det skal væra ein del olja der? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.