Downwind Startet 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2018 Jeg har montert en AIS-responder, og har sjekket at den virker i forhold til nabobåter i hjemmehavnen med AIS-mottakere. På hjemmesiden www.marintraffic.com er det mulig åfølge båter med AIS-responder, men jeg får den ikke til å oppdatere min posisjon. På siden er jeg forsatt underveis sørover Oslofjorden,noe som nå er en uke gammelt. Er det noen som har erfaring med dette, eventuelt et tips om en annen side på nettet som fungerer bedre ? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Er nok din tranceiver som ikke har klart å nå en mottakerstasjon etter siste registrerte posisjon. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Dreuf Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Hvor har du montert antennen på båten? Jeg kjøpte en "ais" antenne, liten pisk som står på pushpit tipper den er 20-30cm lang og jeg mister ofte signal mot marinetraffic, mellom f.eks Mågerøflaket og Hvasser. Det står mottakere på Husvik, Fulehuk, Tjøme og Kjøpmannskjær (sistnevnte er det jeg som drifter). Så har du vært i nærheten av dem så burde du få oppdatert posisjonen din. Tipper marinetraffic er den mest kjente og den siden som har flest stasjoner. Du kan også prøve vesselfinder.com, men ofte så sender de forskjellige stasjonene data til flere nettsider så informasjonen er ofte den samme. Min stasjon sender til Marinetraffic og AIShub. Sitér dette innlegget Link to post
Downwind Svart 5.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Takk for svar. Jeg har en VHF-antenne montert på en antennemast på pushpit, den fungerer fint på mottak. Jeg passerte Kjøpmannsskjær på søndag, men det gå ingen oppdatering. For 14 dager siden seilte jeg til Son, da viste Marinetraffic det. Den siste oppdateringen er på vei hjem fra Son, ved nordspissen av Bastø. Jeg skal sjekke antennetilkopling mm i morgen, men nabobåter på Fjærholmen får meg inn på sine plottere. Sitér dette innlegget Link to post
Dreuf Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 På Søndag var jeg på ferie og stasjonen min hadde klikket etter ett strømbrudd ila uken, så den var ikke aktiv igjen før Søndag kveld. Men om du ligger på Fjærholmen så burde jo den mottakeren på Husvik se deg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.