Confusius Startet 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2018 Jeg har kjøpt en Orion Victronic 12V/12V converter for lading av batteri til baugpropell. Denne har konstant justerbar ladespenning på utgangen. Det bety at jeg må lade batteriet med konstant ladespenning som i utgangspunktet ikke er ideelt. Hva bør jeg sette spenningen på for å oppnå tilstrekkelig lading uten å tørke ut batteriet? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Det er vel i utgangspunktet kanskje ikkje ein lader, derfor leverer den konstant, som er formålet. Sjekk datablad for batteriet, kanskje det står noko der om max. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Confusius Svart 7.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2018 Er det noen som har tanker om hva ladespenningen bør settes til? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 7.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2018 Sett den til 13,8V om det er vanlige blybatterier du har. Sitér dette innlegget Link to post
Confusius Svart 8.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 (redigert) 22 hours ago, Bårdp said: Sett den til 13,8V om det er vanlige blybatterier du har. Tenkte og det først, i og med at dette er sånn noenlunde det en vedlikeholdslader med. Men tenkte det kanskje er litt høyt siden det blir konstant lading? Redigert 8.Juni.2018 av Confusius (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.