
krabben91
Oljen må jo ha stukket av en plass,men hva dette skyldes er jeg ikke sikker på. Har vært borti ett tilfelle hvor man har glemt å flytte over kon på propeller ved bytte så kjørt drevet i gryna, men i det tilfellet sto hele drevet dønn og oljen rant ut via ødelagte simmeringer.
Hadde drevet stått lenge siden det ble gjort reperasjon og etterfylt olje? At de kanskje ikke har fyllt drevet helt opp på korrekt måte når det holdt på, så olja har rent etter ned i drevet? Du kan jo fylle etter drevolje, så sjekke om det minker igjen, men det tar sabla lang tid før drevoljen renner ned i drevet via beholderen.
Man kan jo ta av slangen fra drevkoppen, å kjøre på med lufttrykk i slangen for å sjekke om det kommer olje eller luft noen plass. Max 1,1bar i tilfelle. Ha drevet trykksatt i 10-15 minutter, og prøv å sjalte med girvelger og rotere propellene samtidig.
Har det vært noen reparasjon på motoren eller dieselsystemet på båten?
Det er også kjent problem at spjeldet på turboen henger seg slik at den lader veldig tregt.