Sjøbliss
Hei @moloko har først lest historiene dine nå i dag, veldig underholdende og du har et godt lag med tekst, og elektronikk!
Batteriene mener jeg bør ha noen stropper som går gjennom fester som er skrudd fast. Står ikke batteriene i egnede batterikasser?
Disse fra BT: https://www.biltema.no/batutstyr/elektrisk-utstyr/batteribokser/batteriboks-2000032985 inneholder alt du trenger med stropper og skrufester. Om du ikke vet om du kan skru i underlaget kan du kanskje lime fast en plate du så kan skru etterpå? Pass bare på å lim med noe som sitter. Jeg tipper vel at du kan skru i underlaget direkte men jeg kan selvsagt ta feil.
Ellers er det mye løse propper i båten din! Slangearmer får du selv. Bare får noen til å sikre deg, for eksempel med godt ankelgrep, mens du strekker deg ned og frem samtidig som du uttrykker de magiske ordene "go go gadget arms". Er du av omtrent samme årgang som meg så vet du at det virker!
Det at drevet tar inn vann et vel sannsynligvis simringer som ikke er tette. Oftest er det simring ved akslingen som et synderen. Jeg har ikke kompetanse selv her men om du får tak i ny simring mellom aksling og undervannshus kan jo kanskje problemet være løst? Er vel ellers ganske sikker på at du vil få mer vann inn om du ikke bytter noen shims eller simringer.
Lykke til videre og kos deg på sjøen!
Ser du drodlet litt om å sette inn en RaspPi. Har du lest i tråden vår om ZigBee og automasjon? Vi er litt forbi tittelen etterhvert men det burde være i spor med dine interesser og du kan nok garantert bidra!