moloko
Fikk festet batteriet med patentbånd i går. Det er belagt med et eller annet plast-aktig, så det rekker vel ikke ruste istykker før jeg får ut fingern og laget noe permanent.
Tabbet meg ut og tok med feil borr, så jeg fikk ikke festet V-profilene. Men størrelsene var iallefall perfekte, så det ordner jeg en annen gang. Da har jeg også tid til å lakkere dem først.
Kan iallefall sjøsette nå uten noen umiddelbar fare!
Dette er hvordan batteriene var festet før:
Stroppebånd limet til dørken med noe slags guffe. Ikke akkurat en trygg løsning... Glad jeg oppdaget det.
Ellers kan jeg melde om at trimplanet har fått ATF-olje, og fungerer igjen. Proppen kom seg inn også. To ting til som er under kontroll, føles bra.
Joysticken til karusellpropellen ligger nå hjemme på benken, skal koble den opp med strøm og LEDs og se om jeg klarer å fremprovosere feilen. Fikk inspisert kabelskoene på den, og de så ganske fine ut. Lite irr. Det var riktignok en gul ledning på den som ikke var koblet til noe, skal undersøke datablader for å finne ut hva det er for noe. Edit: Ser ut som det er for å styre hovedstrømbryter med relé. Jeg har bare den manuelle versjonen.