Jump to content

Edit History

Sjøbliss

Sjøbliss

Jeg var helt grønn på motor når vi kjøpte Nidelven vår men oppdaget at verkstedet hadde utelatt mange servicepunkter allerede første året. Dette i kombinasjon med at regnngen ble mye høyere enn at vi avtalte fikk blodet i kok. Neste år fikk jeg trøbbel med drevet og satte det bort til profesjonelle VP verksted, bare med resultatet at det fortsatt ikke var i orden året etter. 

Klok av skade har jeg lært meg å skru motor og følger boka nøyaktig. Dette er jo virkelig ikke så veldig vanskelig! Det er først når man kommer over noe man ikke klarer selv at man kaller inn guruene med riktig verktøy og kunnskap. Det har jeg gjort noen ganger men da får de nøyaktige bestillinger og forventninger til jobben. Drevet har jeg også fått kontroll på etter jeg sendte det til en sunnmøring som her inne fikk gode tilbakemeldinger, og jeg bekrefter disse. Endelig fungerer også det som forventet. 

Min erfaring er at du er helt avhengig av å lære deg 90% selv og ta ansvar. Har du ikke peiling på båtmotorer er det risikosport å kjøre båt over 8-10 års alder. 

Min nyervervede erfaring og pinlige nøyaktighet står ikke tilbake for verkstedet, det er jeg sikker på, men det tar nok lenger tid. ?

Sjøbliss

Sjøbliss

Jeg var helt grønn på motor når vi kjøpte Nidelven vår men oppdaget at verkstedet hadde utelatt mange servicepunkter allerede første året. Dette i kombinasjon med at regnngen bless mye høyere enn at vi avtalte fikk blodet i kok. Neste år gikk jeg trøbbel med drevet og satte det bort til profesjonelle VP verksted, bare med resultatet at det fortsatt ikke var i orden året etter. 

Klok av skade har jeg lært meg å skru motor og følger boka nøyaktig. Dette er jo virkelig ikke så veldig vanskelig! Det er først når man kommer over noe man ikke klarer selv at man kaller inn guruene med riktig verktøy og kunnskap. Det har jeg gjort noen ganger men da får de nøyaktige bestillinger og forventninger til jobben. Drevet har jeg også fått kontroll på etter jeg sendte det til en sunnmøring som her inne fikk gode tilbakemeldinger, og jeg bekrefter disse. Endelig fungerer også det som forventet. 

Min erfaring er at du er helt avhengig av å lære deg 90% selv og ta ansvar. Har du ikke peiling på båtmotorer er det risikosport å kjøre båt over 8-10 års alder. 

Min nyervervede erfaring og pinlige nøyaktighet står ikke tilbake for verkstedet, det er jeg sikker på, men det tar nok lenger tid. ?

• Create New...