Jump to content

Blybatterier som ikke står i Batterikasse

Horst

Recommended Posts

Etter at vi fikk barn har HMS blitt et viktig tema. I min båt er batteribanken under kartbordet og det er et lite heldig sted dersom batteriene lekker og små barn som krabber rundt inne i båten kan få batterisyre på seg. Batteriene mine har ikke batterikasser og det tenker jeg ikke er greit?

Med batteribanken jeg har i dag er det ikke plass til batterikasser så jeg vurderer rett og slett å ta kostnaden med å oppgradere alt til et tryggere alternativ som Lifepo4 eller AGM. 

Hulda skrev 1 minutt siden:

Hva om småtassene som roter rundt greier å kortslutte et batteri? Hos meg ligger batteriene under nedskrudde plater. Krever verktøy for å få adkomst.

Det er ikke mulig, de må ned fra topp i kartbord, åpne et lokk og så ned.

Flytting av bank er heller ikke enkelt.

Problemet er at batterisyre kan lekke ut på dørken og vann er spennende....

Hulda skrev for 4 timer siden:

Batteriene mine står nedi en kasse fóret med diffusjonstett plast. Kan ikke lekke ut. Og plasten tåler syren.

Det er akkurat svaret jeg letet etter?? Har du link til produktet?

Big Horn skrev for 4 timer siden:

Som det tidligere er anbefalt kan du bygge din egen kasse eksakt etter de målene du har. Dette bør ikke bygge mange millimeterene hver vei. Sveiset syrefast 1mm, eventuelt 6mm finer som er plastet innvendig.

Sammen med Hulda sin plast er dette løsningen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...