fiat Startet 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2018 Hei, er det noen der ute som har brukt Plexiglass fra Biltema som båtvindu?? Skal skifte sidevinduene I min Rana 17 som er "krakkelert" og stygge. Er nok bevist på at det ikke er det beste , men kan det være "godt nok" til en gammal fiskebåt?? som jeg ikke vil legge altfor mye penger i Det er jo metervis med innlegg for og imot plexiglass og lexan, uten at jeg blir helt klok på det. derfor ønsler jeg tilbakemelding fra noen som har brukt det Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 Hei, jeg satte inn to side vinduer på snekka mi for ca 5 år siden. Brukte Biltemas Plexiglass. (Akrylglass). Skiftet også ene ruta foran etter ett uhell for ca 2 år siden. (Var herdet glass). De er like fine enda. Så som en billig løsning så funker de for meg. Men ville ikke ha brukt dem om jeg skulle ha hatt vindusvisker på dem. Sitér dette innlegget Link to post
Bruflaat Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 Brukt pleksiglass fra Biltema med suksess selv. Stikksag med tynt blad funker bra for utskjæring. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 Har og" ripefri"plexi på ett av sidevinduene. Og vanlig plexi på to av sidevinduer. Funker fint? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 Noe gode produkter til å behandle plexiglass? Tenker da på skjærgårdsjeepen, der vindskjermen er plexi. Tenkte og polere vekk riper og behandle den med "noe" før å holde den fin... Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 8.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2018 Skal ligge en tråd her inne en plass som omhandler akkurat det? Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 9.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2018 @Fjordland, tannkrem! Eller så selgest det og egne "pastaer" egna til dette. Har også god erfaring med pleksiglass ruter. Kjøpte jula sin og skar den ut med stikksag og treblad (!). Ikkje ei sprekk, god som ny enda Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Fjordland Svart 9.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2018 Rubber og polere for den fin er greit.... Lurer mer på om eg burde behandlet den med noe for å bevare glansen.... Vokse med samme voks eg bruker på båten? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 9.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2018 Fjordland skrev 44 minutter siden: Vokse med samme voks eg bruker på båten? Prøv først voksen du tenker bruke på et lite område, helst på noe avkapp av plexien. Enkelte typer voks kan reagere med plexiglass. Hos meg hadde en voks jeg brukte noe hissig i seg som mattet plexiglasset (ble nesten seende ut som frostet glass, selv om overflaten var glatt og fin). Endte opp med å bytte plexien i den luka, nå bruker jeg ikke noen form for voks på slikt lengre. Sitér dette innlegget Link to post
fiat Svart 10.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2018 Takker for gode tilbakemeldinger, og da blir det plexiglass fra Biltema på min Rana 17 Sitér dette innlegget Link to post
fiat Svart 21.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2018 Hei igjen folkens, Da har jeg kjøpt plexiglass fra biltema og kuttet det etter mal fra den gammle ruta, og det gikk utrolig bra med stikksag. Så startet neste problem, "gummipakningen"..... som er blitt noe hard med årene. hadde den I varmt vann og da myknet den fint , men hardet fort igjen når jeg prøvde å montere . virker som den er for kort også. Noen gode råd her, eller hvor får jeg tak i nye pakkninger?? Sitér dette innlegget Link to post
KennethStrand Svart 21.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2018 Du kan prøve og koke pakningen i vann med Zalo. Det skal være meget effektivt. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 21.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2018 Her finner du nye pakninger. http://hartveitbutikk.no/produkter/lister_pakninger/ Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
fiat Svart 21.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2018 Hva er enklest når vinduet skal monteres: Sette pakningen på vinduet og så montere, eller sette pakningen I åpningen og så montere vinduet??? Kanskje litt dumt spørsmål, men har ikke gjort dette før..... Med en ny og myk pakkning ville jeg montert pakknigen på vinduet, og brukt en tråd I sporet på pakkningen for å åpne den når den trykkes på plass ? Meninger og råd mottas med takk Sitér dette innlegget Link to post
einaran Svart 16.August.2023 Link til dette innlegget Svart 16.August.2023 fiat skrev On 21.6.2018 at 22.20: Hva er enklest når vinduet skal monteres: Sette pakningen på vinduet og så montere, eller sette pakningen I åpningen og så montere vinduet??? Kanskje litt dumt spørsmål, men har ikke gjort dette før..... Med en ny og myk pakkning ville jeg montert pakknigen på vinduet, og brukt en tråd I sporet på pakkningen for å åpne den når den trykkes på plass ? Meninger og råd mottas med takk @fiat, hvordan gikk dette? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.