Jump to content

Edit History

DieselDahl

DieselDahl

Alle ECU'er (jeg forutsetter at motoren har elektronisk motorstyring) har mulighet for noe avlesing av koder og live data. OBD2 er en bilspesifikk standard som inneholder en standard protokoll og en standard plugg. Du finner nok ikke denne pluggen på noen båtmotor men dataene kan leses med rett utstyr. Vanligvis har de enten can-bus eller serie-utgang, eller begge deler. På mine Volvo Penta, Mercruiser og Marinepower innenbordsmotorer har jeg funnet leverandører av rimelig software for avlesning og omprogrammering av ECU. Bruker Pc med kabel til diagnoseporten, men man får også kjøpt Bluetooth dongle og det skal funke med tablet. (Har ikke prøvd)

DieselDahl

DieselDahl

Alle ECU'er har mulighet for noe avlesing av koder og live data. OBD2 er en bilspesifikk standard som inneholder en standard protokoll og en standard plugg. Du finner nok ikke denne pluggen på noen båtmotor men dataene kan leses med rett utstyr. Vanligvis har de enten can-bus eller serie-utgang, eller begge deler. På mine Volvo Penta, Mercruiser og Marinepower innenbordsmotorer har jeg funnet leverandører av rimelig software for avlesning og omprogrammering av ECU. Bruker Pc med kabel til diagnoseporten, men man får også kjøpt Bluetooth dongle og det skal funke med tablet. (Har ikke prøvd)

• Create New...