Kjellg
Sjøbliss skrev for 4 timer siden:Hei @Kjellg og @Dreuf, hva med denne: https://www.itead.cc/sonoff-sv.html
Om jeg har skjønt det rett har den GPIO som man også kan bruke til sense og kontroll. Dersom det stemmer kan man vel koble inn kontrollspenningen fra 801 panelet inn på GPIO og skrive en logikk som senser om den er på, så slår den på Eberen, eller om det kommer wifi-kontroll signal, da starter den eberen. Burde ikke det virke?
Det burde fungere, må bare få tankene i gang først
At eber leverer 12V løses enkelt feks med et rele slik at en pin på sonoff kobles til ground, eller kanskje det beste, et rele på eber. Sonoff trenger ikke strøm inn, bare at to pinner «kobles sammen». Strøm henter den fra sitt eget kort. Basic er den minste utgaven til sonoff men kan hackes ved å lodde på en pin rett på kortet og sette den opp som gpio. Hullene er der allerede. Selv så bruker jeg mest TH16 med temperatur og RF sensor koblet til. Plug and play. Men du må ha en Usb ttl dongle for å flashe sonoff’ene.
Redigert
Kom til å tenke på at sonoff har 12V utgaver også. 12V til styring og 12 V ut av sonoff og mot Eber.
Har liggende en slik 4 kanals som jeg ikke har fått testet ennå. Inn i båten styres av en Sonoff POW. Kjekk på den måten at jeg kan lese av forbruk samt at jeg kan gjøre hele båten strømfri. Så til poenget - Alt dette går rett inn i Hass. Lovelace i Hass har den fordelen at det er sinnsykt lett å sette opp grafer nå. Alt gjøres grafisk.