Sjøbliss
Ja jeg tror den fort kan trenge litt solskjerming. Jeg så på noen skikkelig lyssterke skjermer men de var veldig dyre...
Men for min egen del; har droppet Google Hub som tanke i båten, blir ikke bra nok løsning for et HA dashboard så da er jeg tilbake på Raspberry Pi med 7" skjerm. Denne skal stå nede i gangen under dekk så den blir ikke utsatt for så mye lys og er ikke så sensitiv. Tror at jeg flytter over home assistant til denne enheten og legger opp CAT5 kabel med strøm til denne rett fra routeren. Flytter også over ZigBee kontrolleren. Denne blir da egentlig NAVèt i løsningen. Den gamle PIen reinstalleres til Victron CCGX for å gi data over MQTT fra både MPPT og BMV-700.
Skjermen må settes opp slik at den booter rett opp i dashboardet til HA og litt smarte instillinger for strømstyring og skjerm-av så blir det nok bra tror jeg. Har bestilt en ny pi, skjerm og holder. Skal lodde litt sammen slik at jeg kan bruke GPIO til top-hat til zigbee. Går nok ikke over til deCONZ enda da jeg har en elelabs liggende nede som jeg vil benytte (https://elelabs.com/products/elelabs_zigbee_shield.html).
Så får vi se hva som kommer i posten først. Har jo en plan om en brunvannssensor på ESP som også skal monteres. Tror jeg snart må ta et par feriedager nede i båten :O