Jump to content

Edit History

Fantino

Fantino

(Et gammelt innlegg som jeg aldri fikk postet ser det ut til - lå i ‘magasinet’ 😁. Fikk ny bil på tirsdag så har hatt hodet andre steder..)

 

Red: Dette ble bare tull. Går i surr med den siterfunksjonen av og til..

 

Fantino

Fantino

(Et gammelt innlegg som jeg aldri fikk postet ser det ut til - lå i ‘magasinet’ 😁. Fikk ny bil på tirsdag så har hatt hodet andre steder..)

 

Red: Dette ble bare tull. Går i surr med den siterfunksjonen av og til..

B515E946-9652-488F-826F-F47E076E3168.jpeg

Fantino

Fantino

(Et gammelt innlegg som jeg aldri fikk postet ser det ut til - lå i ‘magasinet’ 😁. Fikk ny bil på tirsdag så har hatt hodet andre steder..)

 

Red: Dette ble bare tull. Går i surr med den siterfubksjonen av og til

 

 

B515E946-9652-488F-826F-F47E076E3168.jpeg

Fantino

Fantino

(Et gammelt innlegg som jeg aldri fikk postet ser det ut til - lå i ‘magasinet’ 😁. Fikk ny bil på tirsdag så har hatt hodet andre steder..)

 

Ang setpunkt for temperatur så ‘ser’ vel varmer en spenning mellom punktene merket i blått? Er vel eneste måten den kan ‘se’ den variable motstanden mellom 1750 og 1750+430 Ohm. Så da kan en vel bare sjalte ut tilkoplingen til Grå/Rød med et rele og bruke PWM mot en MOSFET/transistor for å sette opp tilsvarende spenning mellom de blå punktene som en måler mellom de når varmer kjøres på hhv Max og Min setting? Alternativt sjalte inn en slik mostands-stige jeg nevnt. Gjerne med en 1750 ohms motstand i serie med MOSFET eller motstandstige, og evt en kondensator for å glattte ut PWM spenning om en bruker den løsningen. 
 

 

 

 

B515E946-9652-488F-826F-F47E076E3168.jpeg

Fantino

Fantino

(Et gammelt innlegg som jeg aldri fikk postet ser det ut til - lå i ‘magasinet’ 😁. Fikk ny bil på tirsdag så har hatt hodet andre steder..)
 

Ang indikatorlys så ‘bryter’ vel du i prinsippet kretsen (der jeg har merket med rødt) når du kjører fra ESP. Dermed får ikke dioden +12V og lyser ikke. Du kan sikkert bare lage en T på gul og fore den med 12V så vil dioden lyse. Men da får du nok problemer med å overstyre med panel siden du ikke har noen måte å sense paneltrykk?

 

Ang setpunkt for temperatur så ‘ser’ vel varmer en spenning mellom punktene merket i blått? Er vel eneste måten den kan ‘se’ den variable motstanden mellom 1750 og 1750+430 Ohm. Så da kan en vel bare sjalte ut tilkoplingen til Grå/Rød med et rele og bruke PWM mot en MOSFET/transistor for å sette opp tilsvarende spenning mellom de blå punktene som en måler mellom de når varmer kjøres på hhv Max og Min setting? Alternativt sjalte inn en slik mostands-stige jeg nevnt. Gjerne med en 1750 ohms motstand i serie med MOSFET eller motstandstige, og evt en kondensator for å glattte ut PWM spenning om en bruker den løsningen. 
 

 

 

 

B515E946-9652-488F-826F-F47E076E3168.jpeg

Fantino

Fantino

Ang indikatorlys så ‘bryter’ vel du i prinsippet kretsen (der jeg har merket med rødt) når du kjører fra ESP. Dermed får ikke dioden +12V og lyser ikke. Du kan sikkert bare lage en T på gul og fore den med 12V så vil dioden lyse. Men da får du nok problemer med å overstyre med panel siden du ikke har noen måte å sense paneltrykk?

 

Ang setpunkt for temperatur så ‘ser’ vel varmer en spenning mellom punktene merket i blått? Er vel eneste måten den kan ‘se’ den variable motstanden mellom 1750 og 1750+430 Ohm. Så da kan en vel bare sjalte ut tilkoplingen til Grå/Rød med et rele og bruke PWM mot en MOSFET/transistor for å sette opp tilsvarende spenning mellom de blå punktene som en måler mellom de når varmer kjøres på hhv Max og Min setting? Alternativt sjalte inn en slik mostands-stige jeg nevnt. Gjerne med en 1750 ohms motstand i serie med MOSFET eller motstandstige, og evt en kondensator for å glattte ut PWM spenning om en bruker den løsningen. 
 

 

 

 

B515E946-9652-488F-826F-F47E076E3168.jpeg



×
×
  • Create New...