Jump to content

Edit History

Fantino

Fantino

Prøvde flere baudrates men no joy. La også merke til følgende: Måtte fore esp8285 med 5V separat (med felles GND selvsagt). Prøvde å dra denne fra USB først, som vel skal kunne levere 500 mA men fikk da konstant ‘plingelyd’ slik du får når du kopler til/fra USB. Tyder vel på at enheten resetter seg hele tida av en eller annen grunn. Jeg parkerer den nå, og går for nRF24L01 kjøpt på Kjell.com for den oppgaven.. Mulig jeg burde trødd den flat for å unngå å bli fristet til å kaste bort flere timer. Men sitter med en uggen følelse av at noe jeg gjør er feil. Greia er vel at denne utgaven ble lite populær virker det som, og det finnes mye mindre info på web om denne enn tilsvarende esp8266 moduler. Var forreste 8266 som står på Fishino ser jeg, men har bare Uno-utg. Har tenkt å bruke Nano på denne oppgaven. Og wifi er overkill for å sende et enkelt tall også. Det er sikkert spi også, men det får være. 

Fantino

Fantino

Prøvde flere baudrates men no joy. La også merke til følgende: Måtte fore esp8285 med 5V separat. Prøvde å dra denne fra USB først, som vel skal kunne levere 500 mA men fikk da konstant ‘plingelyd’ slik du får når du kopler til/fra USB. Tyder vel på at enheten resetter seg hele tida av en eller annen grunn. Jeg parkerer den nå, og går for nRF24L01 kjøpt på Kjell.com for den oppgaven.. Mulig jeg burde trødd den flat for å unngå å bli fristet til å kaste bort flere timer. Men sitter med en uggen følelse av at noe jeg gjør er feil. Greia er vel at denne utgaven ble lite populær virker det som, og det finnes mye mindre info på web om denne enn tilsvarende esp8266 moduler. Var forreste 8266 som står på Fishino ser jeg, men har bare Uno-utg. Har tenkt å bruke Nano på denne oppgaven. Og wifi er overkill for å sende et enkelt tall også. Det er sikkert spi også, men det får være. 

• Create New...