Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Mastiff skrev 28 minutter siden:

Det har alltid vært mulig å boote fra USB fra Pi 2 maskinvareversjon 1.2 og opp, men det første året var det ikke mulig med 4 fordi de ikke prioriterte det i bootloaderen, derfor kom det først i sommer. Jeg har faktisk alle mine Pi-er i automasjonssystemet kjørende på M2-SSD-er i USB-kabinett. Det er mer stabilt enn MicroUSB, minnekort blir lettere ødelagt.

Har ikke trykket så veldig mye på RPI så jeg var ikke klar over at det går an å boote fra usb. Har en M2 i et usb3 kabinett liggende som jeg ikke bruker så det må jeg se på i ettermiddag. Går det greit å restore backup på USB fra en backup tatt fra et minnekort, eller er det total reinstall som gjelder? Når det er sagt så har min Hass stått og gått i alle fall i 3 år nå uten et eneste hikk. Men det er kanskje uansett på tide nå å skifte media. 

Kjellg

Kjellg

Mastiff skrev 28 minutter siden:

Det har alltid vært mulig å boote fra USB fra Pi 2 maskinvareversjon 1.2 og opp, men det første året var det ikke mulig med 4 fordi de ikke prioriterte det i bootloaderen, derfor kom det først i sommer. Jeg har faktisk alle mine Pi-er i automasjonssystemet kjørende på M2-SSD-er i USB-kabinett. Det er mer stabilt enn MicroUSB, minnekort blir lettere ødelagt.

Har ikke trykket så veldig mye på RPI så jeg var ikke klar over at det går an å boote fra usb. Har en M2 i et usb3 kabinett liggende som jeg ikke bruker så det må jeg se på i ettermiddag. Går det greit å restore backup på USB fra en backup tatt fra et minnekort, eller er det total reinstall som gjelder? Når det er sagt sp har min Hass stått og gått i alle fall i 3 år nå uten et eneste hikk. Men det er kanskje uansett på tide nå å skifte media. 

Kjellg

Kjellg

Mastiff skrev 23 minutter siden:

Har ikke trykket så veldig mye på RPI så jeg var ikke klar over at det går an å boote fra usb. Har en M2 i et usb3 kabinett loggende som jeg ikke bruker så det må jeg se på i ettermiddag. Går det greit å restore backup på USB fra en backup tatt fra et minnekort, eller er det total reinstall som gjelder? Når det er sagt sp har min Hass stått og gått i alle fall i 3 år nå uten et eneste hikk. Men det er kanskje uansett på tide nå å skifte media. 

• Create New...