Jump to content

Edit History

Sjøbliss

Sjøbliss

Triggeren her er at det kommer en ny verdioppdatering på sensoren sensor.victron_v_utility. Litt usikker på hvordan den evaluerer 10 sekunder varighet. Men i praksis hadde jeg forventet at den trigget på nytt hver gang sensoren fikk ny verdi. Men jeg ser jo på "mode:" at dette er et forsøk på å stoppe "serie-trigger" av automatiseringer.

Les mer her: https://www.home-assistant.io/integrations/automation/#automation-modes

Jeg tester denne automatiseringen nå for å se hvordan den virker (spenningen er satt kunstig høy for å lure den til å trigge hele tiden).

Sitat

alias: Lav Spenning
description: ''
trigger:
  - platform: numeric_state
    entity_id: sensor.victron_v_utility
    for: '00:00:10'
    below: '15.6'
condition: []
action:
  - service: notify.hangouts
    data:
      title: Spenning er lav
      message: 'Spenninngen er {{ states("sensor.victron_v_utility")}} Volt'
mode: restart

Denne automatiseringen vil uansett ikke trigge før sensoren får en ny verdi. Nå ble vår båt satt på land i går så den har en sakte utflatende kurve på spenning og har ikke oppdatert seg på 2 timer.

1272257331_Screenshot2020-11-04at08_19_03.png.3d054a9ee5ce7c2995b2a16dc90d9a02.png

Jeg antar at denne automatiseringen bør kunne fyre så fort den når 13.0.

Sjøbliss

Sjøbliss

Triggeren her er at det kommer en ny verdioppdatering på sensoren sensor.victron_v_utility. Litt usikker på hvordan den evaluerer 10 sekunder varighet. Men i praksis hadde jeg forventet at den trigget på nytt hver gang sensoren fikk ny verdi. Men jeg ser jo på "mode:" at dette er et forsøk på å stoppe "serie-trigger" av automatiseringer.

Les mer her: https://www.home-assistant.io/integrations/automation/#automation-modes

Jeg tester denne automatiseringen nå for å se hvordan den virker (spenningen er satt kunstig høy for å lure den til å trigge hele tiden).

Sitat

alias: Lav Spenning
description: ''
trigger:
  - platform: numeric_state
    entity_id: sensor.victron_v_utility
    for: '00:00:10'
    below: '15.6'
condition: []
action:
  - service: notify.hangouts
    data:
      title: Spenning er lav
      message: 'Spenninngen er {{ states("sensor.victron_v_utility")}} Volt'
mode: restart

Denne automatiseringen vil uansett ikke trigge før sensoren får en ny verdi. Nå ble vår båt satt på land i går så den har en sakte utflatende kurve på spenning og har ikke oppdatert seg på 2 timer.

1272257331_Screenshot2020-11-04at08_19_03.png.3d054a9ee5ce7c2995b2a16dc90d9a02.png

Jeg antar at denne automatiseringen bør kunne fyre så fort den når 13.0. Skal se om jeg kan legge til en desimal til på spenningen så får jeg litt mer fart på triggeringen.

• Create New...