Mastiff
@Fantino Skulle gjerne sett de damene du har vært borti. Heter en av dem tilfeldigvis Pia Sava? Men nå har jeg bestilt noen DuPont-ledninger på 10 og 20 cm, og så tar jeg av plasten og lodder selve pluggen på pinnene. Det virker som den greieste løsningen for meg, takk. De enhetene jeg har bestilt, har alle pinner, og ikke bare hull, så det bør gå bra. Det blir spennende å få i gang dette, denne båten blir et eneste, flytende relé!
Planen er at når jeg skal ut, går jeg ned til brygga, trykker på en Home Assistant-knapp i mobilen og setter i gang en sekvens som slår på strømmen til båten, kjører ned motoren og starter den. Litt sånn som jeg hadde på en Chevy Suburban for 10-15 år siden, der alarmen kunne fjernstarte bilen.
Og så kommer det jo også sånt som å kunne slå på lysene fra oppe i hytta, eller hvor som helst, og se at båten ligger greit hvis det blåser uventet opp en mørk kveld. Og slå på anlegget og kjøre musikk, selvsagt. Kanskje jeg burde koble det til en bevegelsessenor, sånn at hvis jeg ikke har trykket på knappen på Hass før jeg går ned til båten, sier anlegget: "Jeg ser deg, din banditt. Smil til det skjulte kamera!"