Mastiff
Fantino skrev On 9.1.2021 at 18.19:Jeg var sikkert litt rask: Ville tatt Y fra strømforsyningen ja. 5V på JD VCC og 3.3V fra ESP regulator til VCC for selve driverkretsen (jumper JD VCC/VCC fjernes selvsagt). Skulle ikke det virke ville jeg gitt VCC 5V fra ESP regulator.
Satser på at det går bra, for jeg har allerede superlimt og smeltelimt Dupont-pluggene fast på både ESP-en og releet med en Y fra strømforsyningen. Jeg må bare få opp igjen Pi-en, jeg måtte demontere den for å bytte strømforsyningskablene i den, så finner jeg ut om det faktisk funker.
Fantino skrev for 6 timer siden:Jeg har så langt stort sett stelt med Arduino så wifi biten og det er det andre som har bedre greie på her, men jeg ville skaffet meg en passe powersupply til ESP samt lagt en liten plan for hvordan dette skal bygges inn i en boks osv. Min erfaring er at det ofte er det mine prosjekter stopper på. Når jeg har ‘proof of concept’ på labben/kontoret/roterommet så er siste mila ofte utrolig treig 😁
Jeg syns de Clas-boksene var helt ypperlige til det. Dobbeltsidig monteringsteip eller smeltelim for å holde fast kretskortene, og alt er i boks. Boks-stavelig talt...
Sjøbliss skrev 6 minutter siden:@Mr_Stian det stemmer. Du kan bruke den og så følge den oppskriften jeg lagde tidligere i tråden. ESP Home er kun for Home Assistant, det er viktig å nevne. Når du har laget en firmware laster du den ned fra HA grensenittet, bruker en flasher for å skrive bin filen til ESP. Da setter du opp WiFi mm og neste gang flasher du over WiFi-nett.
Nå tuller du litt. ESP Home legger jo inne MQTT-klient i ESP-en, så det kan utløses fra nesten hva som helst. Et Python-skript, Node-RED, Hass, og så videre. Mulighetene er vel stort sett tilnærmet endeløse, siden nesten alt av automasjonsprogramvare støter MQTT. Jeg har flashet mine fra Pi-en med Python-programmet fra ESP Home ( sudo pip3 install esphome)