Mastiff
@Fantino Jeg prøvde å forstå noe av koblingsskjemaet i PDF-en, og jeg begynner å lure på om jeg har gjort dette helt feil. Jeg forsto det sånn at jeg skulle ta av jumperen, koble 5V+ fra strømforsyningen til VCC i rekka med fire pinner og jord til jord. Men skulle jeg egentlig ha koblet 5V+ til JD-VCC-siden av jumperen og så koblet jord til GND?
På den Instructable-siden du la inn, er jord og signal koblet fra ESP-en og 5V fra strømforsyningen koblet til VCC, men det står ikke noe om jumperen der. Jeg er totalt forvirret... Programmeringen er helt grei, det er elektronikksiden av det som jeg ikke forstår.
Edit: Kanskje du har et bilde av en relémodul som er koblet riktig?
Edit 2: Jeg er som sagt en idiot når det gjelder elektronikk... Jeg har kjøpt feil releer! Nå forsto jeg det. Jeg har kjøpt noen med drivspenning på 12 V, jeg trodde nemlig det som sto om 5 og 12 volt var hvor mange volt som de kunne styre! Så da forstår jeg hva som er feil. Jeg koblet fra 12V-siden av strømforsyningen til JD-VCC, koblet VCC til 5 volt og så jord og IN til jord, og da funket det. Men vil relédelen tåle 14-15V når motoren eller CTEK-laderen lader båten, eller må det være akkurat 12? For i så fall er jeg jo like langt og har jeg kastet bort pengene mine igjen. Det er ikke første gang jeg kjøper noe jeg tror er riktig og bommer "litt"...