Jump to content

Edit History

Mastiff

Mastiff

Da ser alt ut til å funke, så jeg tar limingen i morgen. Men bare så jeg er sikker: Det holder vel med 10 mm2 fortinnet kabel med silikonisolasjon til og fra releene? Det er snakk om rundt 30 cm kabel med 12V+ som går inn til releene i boksen, og så går det to like lange kabler ut igjen, den ene fra ett relé til lysene på taket, og den andre til et relé i førerhuset, der det mater alt unntatt motoren og teinehaleren (som har eget batteri framme). Altså stereoanlegg (med to forsterkere og en aktiv 10" sub), kartplotter, pumper og det vanlige småtteriet. Hvor mye kan man kjøre gjennom en sånn kabel før det blir for mye for stakkaren? Jeg har sett masse steder der det står hva kabelen må være for å unngå spenningsfall, men ikke hvordan den må være for ikke å gå varm.

Mastiff

Mastiff

Da ser alt ut til å funke, så jeg tar limingen i morgen. Men bare så jeg er sikker: Det holder vel med 10 mm2 fortinnet kabel med silikonisolasjon til og fra releene? Det er snakk om rundt 30 cm kabel med 12V+ som går inn til releene i boksen, og så går det to like lange kabler ut igjen, den ene fra ett relé til lysene på taket, og den andre til et relé i førerhuset, der det mater alt unntatt motoren og teinehaleren (som har eget batteri framme). Altså stereoanlegg (med to forsterkere og en aktiv 10" sub), kartplotter, pumper og det vanlige småtteriet.

• Create New...