Jump to content

Edit History

Mastiff

Mastiff

Fra spolen i hvilket relé? Det kraftige, eller det på relékortet? Hvis du mener relékortet, burde det jo komme strøm uansett om det kraftige er koblet eller ikke. Hvis du mener det kraftige, vil det si at optokobling ikke funker? Da må det jo være farlig å kjøre 220V på disse relékortene.

Edit: Det er noe med de digre releene, ja. Jeg har nå prøvd med annet relékort og med annen ESP (programmert likt). Men det eneste som funket, var å sette et vanlig Biltema-relé mellom de digre releene og relékortet som er koblet til ESP-en. Så da kan jeg bare konkludere med at det store releet enten trekker så mye strøm når det veksler at det påvirker relékortet, sånn at det får hikke og gjør at ESP-en startes om igjen, eller så kommer det strøm fra det store releet som går gjennom optokobleren. Aner ikke hvilket av dem, men det å sette på ett ekstra relé er ikke noe stort problem, så jeg setter et vekslerelé mellom relékortet og det releet som skal veksles. Og nå kommer jeg nok aldri i mitt liv til å glemme at i "relé" skal det være aksent, mens i "releet" skal det ikke være det... :lol:

Mastiff

Mastiff

Fra spolen i hvilket relé? Det kraftige, eller det på relékortet? Hvis du mener relékortet, burde det jo komme strøm uansett om det kraftige er koblet eller ikke. Hvis du mener det kraftige, vil det si at optokobling ikke funker? Da må det jo være farlig å kjøre 220V på disse relékortene.

• Create New...