Fantino
@Sjøbliss: Her var det utrolig mye lærdom, og ikke minst mange stilpoeng. Små breadboard må nok settes i bestilling. Så ut til å være en veldig kjekk måte å få tingene kjapt på veien! Og ikke minst nyttig å få en demo av Deep Sleep som jeg tenker å bruke på et annet prosjekt som er på tenkestadiet.
Ang spenningsdeler for ADC så tror jeg muligens du kan få noe avvik da den interne spenningsdeleren har lavere impedans men dette var jo uansett bare en tilleggsfeature. Den interne ADC på esp8266 har visstnok ca 20 MOhm impedans og område 0-1V, og så står det en 220/100 kOhm spenningsdeler på den på for å konvertere den til 0-3.3V. Med de komponentene du hadde for hånden kunne du brukt 1 stk MOhm mellom batteri pluss og AO og hadde da fått en 0-13.2V range.
Visste jeg hadde lest noe om dette ifm at jeg sleit med analoge målinger fra strømsensorene mine. Litt info her og spenningsdeleren er vist på Node MCU skjematikk ser jeg. Om batteriet ikke varer lenge nok kan du jo vurdere å konvertere til en av disse som nettopp dukket opp i postkassen min?
Hvilket program er det du bruker for å få til de lekre kretstegningene dine? Jeg trenger noe sånt som er enkelt nok til at jeg orker å lære meg det ?
@Mastiff: Det eneste teite med RemoteXY er muligens at det ser ut til å være knyttet til appen deres, dvs en må ha den på telefonen. Er sikkert veier rundt det da og er sikkert uansett enklere enn å lære seg html og css som jeg for min del ser litt mørkt på ?