Fantino
@Mastiff: Haha - jeg håper jo bare at noen kan finne ut hvordan jeg får knapper på siden av hverandre ??
Det står ganske greit forklart i denne tutorialen. Merk at du trenger to nye libraries. Ville bare lastet inn eksempelet først og koplet opp etter instruksjonene og sett at det kjørte. Så kan du plukke det du trenger:
Fjern alt serial-greier og bruk setningene i hovedloop, dvs alt mellom void () { og tilhørende }. For web server bør vel disse inn både i ‘handle on connect’ loopen og hovedloop. Ikke bruk delay i main loop, det staller bare webserver. Definer heller en timer og bruk millis() (antall millisekunder siden start) for å kjøre måling feks hvert sekund = 1000 ms:
I setup:
long timer = 0;
I main loop:
if ((timer + 1000) > millis()) {
putt lesing av variable inn her, de leses da hvert sekund
timer = millis();
}
Flytt definisjonen av alle variablene opp over setup (da blir de globale og kan brukes av handle on connect loop - altså de 5 setningene med ‘float ......’ som står i hovedloop).
Om server blir litt ‘hakkete’ kan du legge inn
yield();
foran instruksjonene som krever mest tid. Kan gjerne være aktuelt før lesing fra INA men i2c er raskt så jeg tviler på det. Denne setningen gir nødvendig tid til bakgrunnsaktiviteter for bla wifi slik at et ikke er backlog før neste steg starter. La være hvis alt kjører fint uten.
PS: Sjekk pin nr for I2C pinner (SCL/SDA) på din utgave av esp32 kort. Kan muligens være forskjeller uten at jeg er sikkert på det. Vises på disse pin-out tegningene du finner overalt via Google.