Jump to content

Edit History

Fantino

Fantino

Ok, ja håpløst å feilsøke om det er loddefeil. Jeg har gjort så mange feil at jeg har sluttet å være optimist... Bruker alltid beeper etter lodding for å sjekke. Synes egentlig ikke de der pinnene er det verste. Men når jeg skal lage loddebaner på sånne protoboard (de med bare huller og en kobberfirkant pr hull/ingen ferdige baner) så pleier de å være nær ved å gå i veggen. Hver gang. Blir alltid kortslutning. Senest i går. Har en ørliten Ali-‘Dremel’ som jeg bruker til å frese bort banene 😁

Om du ikke allerede har det så anbefaler jeg et sånt loddestativ med to krokodilleklemmer. Hadde aldri klart meg uten.

https://www.clasohlson.com/no/p/30-7666?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=google surfaces&gclid=Cj0KCQjwrsGCBhD1ARIsALILBYplgq1EpbRiUCxL5Eds0q-IQbfWEk_RetQICjgwTKfXGeJ6Q9oJ3cIaAktoEALw_wcB

Fantino

Fantino

Ok, ja håpløst å feilsøke om det er loddefeil. Jeg har gjort så mange feil at jeg har sluttet å være optimist... Bruker alltid beeper etter lodding for å sjekke. Synes egentlig ikke de der pinnene er det verste. Men når jeg skal lage loddebaner på sånne protoboard (de med bare huller og en kobberfirkant pr hull/ingen ferdige baner) så pleier de å være nær ved å gå i veggen. Hver gang. Blir alltid kortslutning. Senest i går. Har en ørliten Ali-‘Dremel’ som jeg bruker til å frese bort banene 😄

• Create New...