tobixen
Her er det 55 sider med antatt nyttig info for mitt prosjekt, hvor jeg også skal sette opp Home Assistant og zigbee og drive med automasjon, overvåking inkludert batteriovervåking. Antageligvis finnes det svar på spørsmålet mitt i de foregående 55 sidene. Antageligvis bør jeg lese de 55 foregående sidene før jeg for alvor starter opp eget prosjekt - men jeg er i bestillingsfasen nå, dersom ting skal bestilles fra Kina og komme frem innen prosjektstart må det bestilles nå, så jeg drister meg til å spørre i denne tråden:
- Jeg trenger noe zigbee-enheter for overvåking av energi/strøm på 12V-kretser. Helst noe som kan kobles til "common ground".
- Jeg trenger også noe som kan skru av/på en 12V-krets.
Altså idéelt sett, en zigbee-dingst som både kan skru av/på og måle energi/strøm.
Jeg har søkt litt på AliExpress, men jeg finner ikke frem, kanskje jeg ikke er flink nok til å søke. Søkeresultatene drukner enten i enheter for håndtering av AC (aka landstrøm), eller i enheter som ikke støtter Zigbee ... kan noen peke meg i riktig retning?
(mulig det ikke er nødvendig å bestille fra Kina ... mulig det finnes butikker nært meg som selger bokser for styring og energiovervåkning av enfarge LED-strips? Uansett, jeg ser for meg å bestille ti-tyve enheter for å kunne finmåle hvor strømmen blir av, samt kunne skru av/på lys og lignende - da bør enhetene ikke koste mange hundrelapper hver ...)