Jump to content

Edit History

Mastiff

Mastiff

Jeg får bare beskjed om at døra er åpnet når man gjør det med selve låsen, og ikke når man åpner innenfra. Alt jeg har vært borti av Z-Wave får man beskjed både om døra åpnes fra begge kanter, og man får beskjed om stillinge til døra og mye annet. Og så kan man legge inn koder direkte fra styringen, på Easyaccessen må man programmere det inn på låstastaturet, og man har så vidt jeg vet ikke muilgheten til å legge inn midlertidige "håndverkerkoder" fra systemet. Jeg har forstått det sånn at det skyldes begrensnnger i Zigbee, men jeg kan jo ta feil.

Termostatene til gulvet koblet seg fra til stadighet og måtte inkluderes på nytt, og ofte reagerte de heller ikke på kommandoer. Og den temperaturen de sendte inn til systemet var helt på jordet.

Tempsensorene mine er 433 mHz, Oregon eller Viking. De sender hvert minutt, og jeg justerer panelovner og sånt hver gang de kommer inn (jeg kjører et monsterskript i EventGhost på en virtuell maskin på serveren min, Home Assistant og Node-RED bruker jeg bare som ei bro mellom maskinvaren og hovedsystemet). Varmepumpene justerer jeg hvert kvarter. Skulle gjerne gjort det også hvert minutt (det kan bli opptil halvannen graders variasjon, jeg liker å holde meg innenfor en halv grad), men det kommer et kvitteringspip fra Toshiba-varmepumpene hver gang Sensibo Sky sender en kommando til den. Vurderer å skru opp pumpene og enten koble ut piezohøyttaleren eller fylle den med smeltelim, så den iallfall blir mye svakere.

Mastiff

Mastiff

Jeg får bare beskjed om at døra er åpnet når man gjør det med selve låsen, og ikke når man åpner innenfra. Alt jeg har vært borti av Z-Wave får man beskjed både om døra åpnes fra begge kanter, og man får beskjed om stillinge til døra og mye annet. Og så kan man legge inn koder direkte fra styringen, på Easyaccessen må man programmere det inn på låstastaturet, og man har så vidt jeg vet ikke muilgheten til å legge inn midlertidige "håndverkerkoder" fra systemet. Jeg har forstått det sånn at det skyldes begrensnnger i Zigbee, men jeg kan jo ta feil.

Termostatene til gulvet koblet seg fra til stadighet og måtte inkluderes på nytt, og ofte reagerte de heller ikke på kommandoer. Og den temperaturen de sendte inn til systemet var helt på jordet.

• Create New...