Fantino
Mastiff skrev for 3 timer siden:Aha, der så jeg det stå, ja. Da er det ikke innenfor en rekke som vil funke på en vanlig drivstoffmåler. Eller kan man jukse det til med noen ekstra motstander eller noe? Jeg tenkte å sette den øverst på motorheisen, hvis båten går så dypt bak, har jeg andre problemer enn heisindikatoren...
![]()
Den hallgiveren er det vel ikke muilg å koble til noen fornuftig form for måler? For jeg skulle gjerne gjort det, så jeg ikke trenger å åpne mobilen hver gang jeg vil se stillingen. Eller går det kanskje an å bruke en form for dioderekke som blir slått gradvis på av ESP-en i takt med at magnetene kommer forbi? For du mener vel å lime en rekke magneter med et visst mellomrom langs siden av heisen?
Fikk ikke med meg at du hadde tenkt å kople den til vanlig tankmåler nei - så ut som om du var i ESP-land. Dill med telefon ja. Bedre med et lite display, evt en ESP med display fix ferdig? Dioderekke vil jo også kunne fønke. Lagde noe slikt inni gammel tankmålerklokke for et av mine utallige septikmålerprosjekter ? Hallsensor gir bare ut et strømsignal når magneten passerer forbi den (egentlig gir den ‘jord’ i gul ledning i NpN-utgaven). Kan sånn sett koples direkte mot LED eller brukes til å trigge stopp i heisen for den del - via ESP. Tenkte kanskje du ville ha topp/bunn pluss noen strategiske posisjoner i mellom?
Red: Sett på disse? Skulle tro de kunne gjøres noenlunde tette med litt tiltak:
NOK 355.57 | M5Stack Official ESP32 Basic Core IoT Development Kit V2.6
https://a.aliexpress.com/_mqusaK4