Jump to content

Edit History

Mastiff

Mastiff

Smått forvirret...igjen! :giggle: Jeg trengte et så lite relé som mulig og kjøpte et sånt:

image.png.f1db0dff5deeb0645a8f609ddf8b2931.png

Men når jeg kobler det til den samme ESP-en som jeg testet med et 4x relé, og som funket der på det releet jeg styrte, blir det slått på når jeg kobler til styrekabelen fra ESP-en, uansett om GPIO-pinnen er satt til på eller ikke, det skjer ikke noe når jeg slår av og på bryteren. Jeg dobbeltsjekket med begge de to enkeltreleene jeg kjøpte, og det var sånn på begge to. Trippelsjekken var å koble det til et av de andre releene jeg kjøpte i samme forsendelse fra samme butikk, et dobbeltrelé: 

image.png.03f3739d25219c0ff7a5d2d2fa88a62c.png

Og det funket som det skulle, det fulgte signalene av og på. Jeg prøvde også å bytte om jord og signal på enkeltreleet, men det funket ikke i det hele tatt. Har noen en anelse om hva f... dette kan være? Det er jo ifølge opplysningene samme strømstyrke som utløser releet (trigger current).

Mastiff

Mastiff

Smått forvirret...igjen! :giggle: Jeg trengte et så lite relé som mulig og kjøpte et sånt:

Men når jeg kobler det til den samme ESP-en som jeg testet med et 4x relé, og som funket der på det releet jeg styrte, blir det slått på når jeg kobler til styrekabelen fra ESP-en, uansett om GPIO-pinnen er satt til på eller ikke, det skjer ikke noe når jeg slår av og på bryteren. Jeg dobbeltsjekket med begge de to enkeltreleene jeg kjøpte, og det var sånn på begge to. Trippelsjekken var å koble det til et av de andre releene jeg kjøpte i samme forsendelse fra samme butikk, et dobbeltrelé: 

Og det funket som det skulle, det fulgte signalene av og på. Jeg prøvde også å bytte om jord og signal på enkeltreleet, men det funket ikke i det hele tatt. Har noen en anelse om hva f... dette kan være?

Mastiff

Mastiff

Men når jeg kobler det til den samme ESP-en som jeg testet med et 4x relé, og som funket der på det releet jeg styrte, blir det slått på når jeg kobler til styringen fra ESP-en, uansett om releet er satt til på eller ikke. Jeg dobbeltsjekket med begge de to enkeltreleene jeg kjøpte, og det var sånn på begge to. Trippelsjekken var å koble det til et av de andre releene jeg kjøpte i samme forsendelse fra samme butikk, et dobbeltrelé: 

Og det funket som det skulle. Jeg prøvde også å bytte om jord og signal på enkeltreleet, men det funket ikke i det hele tatt. Har noen en anelse om hva f... dette kan være?

• Create New...