Fantino
Mastiff skrev 23 minutter siden:@Fantino Ja, det var den Whale-greia jeg tenkte på. Men selvsagt mye morsommere selv å få til noe som funker. Den du linket til på Ali, er slank nok. Men det er jo et problem at den ikke tåler å være i vann, for den bør ikke bli særlig mye tykkere for å funke nedi båten min. Kanskje jeg kunne satse på å pakke den inn i et par vakuumposer av den typen jeg bruker til mat på vakuummaskinen? Så kan jeg feste posene ved å bruke et par strips i stripsfester, limt fast med Tec7:
Jeg ser at den får 5V inn pluss og minus, og så sender den vel 5 V ut som signal når den merker væske opp til midten. Er det minussignal, så den bare kobles til en av pinnene på ESP32-en? For den sanser vel bare minus?
Tenkte også på vakuumposer. Eller bare sette to på sida av hverandre i litt ulik høyde og støpe de inn i en ‘skive’ med epoksy som kan henges nedi?
Ut fra beskrivelsen så er det vel bare å å forsyne de med 5V så får en ‘jord’ på OUT pinnen når den senser vann slik at OUT kan koples til en GPIO med pull-up som trigges av low-signal. På den måten unngår du vel å fore 5V inn på GPIO også (mener esp32 ikke tåler det, i motsetning til de fleste esp8266 dingsene som jeg har lekt mest med).
Red: Ser nå at det er en ‘R’ på innsida av sensor. Det vil nok si at OUT dras til 5V når vann ikke er detektert. Da trenger du en spenningsdeler for å ikke gå over 3.3V på GPIO.