Mastiff
Jeg har altså kjøpt en Suzuki Engine Interface, og nå skal jeg bestille Sailor Hat fra Finland. Jeg vil ha inn blant annet tiltvikel. Men de er det et problem, for man må plugge ut den analoge tiltmåleren for å plugge den på interface-kabelen. I utgangspunktet skal ikke begge funke sammen. Men jeg lurer på om noen egentlig har prøvd, for tilt/trimgiveren er en helt vanlig variabel motstand, som en tankmåler. 88 ohm når den er helt nede, og 2-10 ohm når den er på topp.
Da må det vel gå an å koble til to systemer samtidig? Har noen en kvalifisert gjetning om det? Og bør jeg i så fall bare koble til den som tar imot strøm tilbake fra motstanden, for ikke å kjøre det parallelt? Jeg trenger dette til en automatisering som kjører motoren ned i vannet og starter den med ett trykk på en knapp. Da vil den starte når den er nede, ikke før.
Edit: Alternativet må jo være å bruke et relé, så den enten er koblet til den analoge måleren eller til NMEA2000-systemet.