Mastiff
Angående tanken så følger jeg med på hvor mye jeg bruker, men jeg heller mer og mer mot å satse på en NMEA2000-måler og bare fjerne tankmåleren. Eller er det enkelt å bruke den måleren jeg har når jeg bare kan koble den direkte til en INA219?
Jeg kunne egentlig tenkt meg å fjerne både tankmåleren og et bryterpanel og så sette inn en skjerm istedenfor, koblet til Pi-en med en tilpasset Home Assistant-skjerm. Det aller meste lar seg etter hvert styre med releer, så jeg kan bare ha et reservepanel med brytere på et litt mer bortgjemt sted i tilfelle hovedsystemet svikter. Men fins det en slags skjerm som kan brukes innenfor et par tusen kroner? Gjerne berøringsfølsom, men hvis det fins noe med en "museløsning" som funker i en halvåpen båt, er jo det enda bedre hvis det kan brukes med hansker på.
Kanskje nedfelling av et "rugged" nettbrett hadde vært en mulighet? Det er jo ikke mye prosessorkraft som skal til for å koble seg til det trådløse nettet og bruke en Home Assistant-nettside... Vanlig nettbrett og vanntett pose blir vel litt for mye dill, eller kanskje ikke?
Eller har noen en bedre idé?
Edit: Versjonen med et vanlig nettbrett i vanntett pose virker mer interessant når jeg ser på de posene som fins, de gir full touch. Og jeg har liggende et par Lenovo 10", så hvis jeg får festet det på en fornuftig måte, er det kanskje enklest og billigst... Med et stativ som holder den på plass et par centimeter over underlaget kan jeg jo også bare beholde bryterpanelet der det er og la det være skjult av nettbrettet. DryCase virker grei. Den har ui tillegg minijack, og den kan jeg jo hacke og bruke til ladingen istedenfor: