Mastiff
@Arne HenriksenVel, jeg er 57 år (i neste uke), og forrige gang jeg kjøpte en bil jeg ikke modifiserte noe på, var...aldri. En av dem skrev jeg til og med om for Tek.no (jeg skrev også noen artikler om HDPC-bygging der). Det var i en Chevy Suburban, og sett fra baksetet så det sånn ut:
Filmskjermer til ungene med styring av musikk og film med de blå styreputene, berøringsfølsom styreskjerm i taket, TomTom i en virtuell Windows Mobile i skjermen nede på konsollen, styrt av den blå touchpaden rett foran den, med volum og sånt styrt på talltastaturet fra Logitech. Man kan si at jeg var godt vant til skjermer i bil før det ble en aktuell sak for vanlige biler! Jeg hadde til og med en skjerm montert i den ene bakruta, så jeg kunne gi fingeren til de som kjørte for nær meg! Eller et litt mer vennlig bilde:
Men nok bilprat, tilbake til båtene! I dag har jeg endelig fått gjort klar aluminiumsrørene opp til styrehustaket, så jeg kan kjøre opp en god strømkabel dit, til alle lyktene og det andre som er der. Det tok noen timer med Dremel, Fein og fingerslipemaskin fra Black & Decker (også kalt superfil). I morgen kan jeg trekke kabler! Det har vært midlertidig strøm på utsiden av rørene, og jeg er med årene blitt helt Rain Man når det gjelder synlige kabler i hus, hytte, bil, båt og motorsykkel! (Honda CBR1100 Blackbird med egenkonstruert system for DAB over Sena bluetooth-interkommene.)