John_Kr Startet 9.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2018 Sikkert flere at dere som har dette ICON instrumentet til dere Evinrude G2 ..., jeg trenger hjelp til å finne denne instillingen. Mener denne skulle ligge på HOME 1, men her har jeg bare tallverdier. Sitter med brukermanualen, og klikker meg gjennom menyene, men finner alså ikke denne innstillingen. Har dere dette bilde? I så fall så kunne jeg tenkt meg tips hvordan jeg finner det... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Cheng Svart 10.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2018 Har det samme på min 2018 G2. Dette bildet skulle lagt under "Home 1" i følge manualen men jeg har og kun digitale verdier der. Kan se ut til at manualen er basert på en eldre software som de har gått bort fra, de analoge instrumentene på ICON'en var visst meget vanskelige å lese: http://www.bbcboards.net/showthread.php?t=821325 Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 10.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2018 Ok, takk for hjelpen, da har vi det likt. Mitt instrument er nettopp oppgradert med ny firmware da det lå en "bug" inne. Det er 2018 model min også. Ellers er de grei å lese, kunne tenkt meg en annen forbruksindikator en L/100km, hører ikke hjemme på sjøen, fant L/H under motor 1 (eller 2) mener jeg. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Cheng Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 Ja, er litt irriterende at det ikke går ann å velge nautiske verdier på dette displayet. Er enten imperial (mph/miles/gallon) eller metrisk (kmh/km/liter) - savner litt at det ikke går ann å velge knop og nautisk mil. Men går jo ann å velge dette på plotteren om motordata koblet opp mot Garmin. (er kanskje standard på Nordkapp?). Eneste jeg ikke får til å vise riktig på Gramin er motorspenningen på plotteren, husker ikke verdi jeg får opp men tror det er noe rundt en 55 volt. Enhets-/batterispenningen virker som den skal (rett over 14V), kan være at motorspenningen er spenningen internt på kontrollsystemet til motoren men dette har egentlig ingen nytteverdi for meg å se denne. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 11.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 (redigert) Nordkapp har endret en del oppsett etter tilbakemelding fra oss brukerne, på 605 RS så er Garmin 922XS standard. Jeg får driftsspenning i ekkolodd modus, 12,5-12,7 volt ved motor stoppet, 14,2 volt med motor i gang. Dette med intern spenning på motoren er ikke interessant for oss brukerne. Men, finner du ut hvordan instrumentet en endres så tar gjerne imot tips og råd. Takker så langt Redigert 11.Juni.2018 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.