Jump to content

Edit History

Maika

Maika

Ok. Har vurdert en GX, men siden jeg bare har lading fra solceller har jeg ikke sett behovet. 

Såvidt jeg har skjønt må GX-en være koblet til internett så dataene blir sendt til Victron sin portal før man kan se dem der med mobil/pad. Kjekt når man sitter hjemme i stua og vil fjernmonitorere, men en litt tungvindt/komplisert løsning for bruk ombord. Alternativt kan man vel koble seg direkte til GX-en med wifi, men da mister man vel vanlig internett-tilkobling? (Med PC kan man kanskje koble seg direkte til med kabel, men PC bruker jeg sjeldent ombord.)

Jeg ser i manualen at «The hardware of the Venus GX contains a Bluetooth Smart chipset - but there is no function for it in software yet». Når dette kommer blir kanskje løsningen litt smidigere. 

Jeg syns nå i hvert fall at dette uansett burde være tilgjengelig rett fra BMV-en i Connect-appen, så jeg har sendt en mail til Victron. 

Maika

Maika

Ok. Har vurdert en GX, men siden jeg bare har lading fra solceller har jeg ikke sett behovet. 

Såvidt jeg har skjønt må GX-en være koblet til internett så dataene blir sendt til Victron sin portal før man kan se dem der med mobil/pad. Kjekt når man sitter hjemme i stua og vil fjernmonitorere, men en litt tungvindt/komplisert løsning for bruk ombord. Alternativt kan man vel koble seg direkte til GX-en med wifi, men da mister man vel vanlig internett-tilkobling? (Med PC kan man kanskje koble seg direkte til, men PC bruker jeg sjeldent ombord.)

Jeg ser i manualen at «The hardware of the Venus GX contains a Bluetooth Smart chipset - but there is no function for it in software yet». Når dette kommer blir kanskje løsningen litt smidigere. 

Jeg syns nå i hvert fall at dette uansett burde være tilgjengelig rett fra BMV-en i Connect-appen, så jeg har sendt en mail til Victron. 

Maika

Maika

Såvidt jeg har skjønt må GX-en være koblet til internett så dataene blir sendt til Victron sin portal før man kan se dem der med mobil/pad. Kjekt når man sitter hjemme i stua og vil fjernmonitorere, men en litt tungvindt/komplisert løsning for bruk ombord. Alternativt kan man vel koble seg direkte til GX-en med wifi, men da mister man vel vanlig internett-tilkobling?

Maika

Maika

Ok. Har vurdert en GX, men siden jeg bare har lading fra solceller har jeg ikke sett behovet. 

Såvidt jeg har skjønt må GX-en være koblet til internett så dataene blir sendt til Victron sin portal før man kan se dem der med mobil/pad. Kjekt når man sitter hjemme i stua og vil fjernmonitorere, men en litt tungvindt/komplisert løsning for bruk ombord. Alternativt kan man vel koble seg direkte til GX-en med wifi, men da mister man vel vanlig internett-tilkobling?

Jeg syns nå i hvert fall at dette uansett burde være tilgjengelig rett fra BMV-en i Connect-appen, så jeg har sendt en mail til Victron. 

• Create New...