ttyridal Startet 10.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2018 Rekke/rekke-feste har røket i skjøt. Trodde dette var syrefast, men leser at det ikke er selvsagt. Går det an å få fikset dette? Må det av båten? Tips til hvem jeg kan kontakte ? ( Ideelt sett mellom Drammen og Oslo) Sitér dette innlegget Link to post
Anderre Svart 10.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2018 Jeg gjorde akkurat det samme på baltic'en jeg hadde tidligere og fikk da en kompis som er rørlegger til å lodde det for meg. For meg så det som om det var forniklet messing som rekkestøttene var laget av. Fikset utseendet med chrome-spray fra Biltema. Og det holdt de to neste årene før jeg solgte den :-) Sitér dette innlegget Hjemmehavn i Farsund Link to post
ttyridal Svart 10.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2018 Kunne du legge vekt på det? Dette er jo strengt tatt sikkerhetsutstyr. lodding høres litt puslete ut.. Har forøvrig altfor få håndtverkere i omgangskretsen :( Sitér dette innlegget Link to post
Anderre Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 Jeg behandlet dette rekkefestet som alle de andre uten at det ble skadet. Og rekkefestene på balticen fikk mye juling da vi ofte dro i rekkene under tillegging i vind og sånn da Balticen var den første båterfaringen for oss :-) Jeg vil tro at hvis du finner ett rør som passer inni, så kan du jo forsterke røret på den måten også Roger Sitér dette innlegget Hjemmehavn i Farsund Link to post
Grand Banks jr Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 (redigert) Lodding er sterkt det. Ikke forveksle det med tinnlodding (som er svakt). Vet ikke om sølvlodding er tingen her. Men det er i alle fall sterkt. Det får ekspertisen uttale seg om. Har bare brukt sølvlodding i mangel på sveiseapparat når festet på eksospotta gikk. Holdt bra med sølvlodding. Det vanskeligste blir kanskje å få skikkelig varme uten å varmeskade røret? Chrome lakk kan evt brukes til å utbedre. (Rekka må i alle fall demonteres før jeg hadde varmet opp røret til lodding.) Redigert 11.Juni.2018 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Whiskey Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 Du kan høre med http://www.skjerdens.no holder til på Alnabru, sveiset eksosen min i fjor, men usikker på om de gjør jobber på utsiden av verksted, eller om du må ta med rekka bort til dem. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
ttyridal Svart 11.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 kjempeflott! takk for all hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.