Jump to content

Lakking av båt. Stripe ved vannlinje ble ikke bra.

Kåja

Recommended Posts

Hei,

Jeg har nettopp lakkert båten min en HUI 900 med DoubleCoat en 2-komponent polyutetanlakk.

Jeg brukte rull og stort sett ble resultatet meget bra, men ved lakkering av en stripe like over vannlinjen gikk ting skeis.

Maskeringstapen var tydeligvis ikke skikkelig i kontakt med skroget og resultatet ble som vist på det ene bildet.

Er det noen der ute som har erfaring med noe lignende og kan tipse meg om mulige måter å fikse problemet på uten å måtte gjøre jobben på nytt.

Takknemlig for kommentarer.

Lakk HUI 900.jpg

Stripe ved vannlinje.jpg

Kjetil1 skrev 1 minutt siden:

Hva med å legge ny tape like over der lakken har krøpet og lakke på ny slik at du får en litt bredere stripe? Tror det blir enklest og lettest. Vannsliping og polering tror jeg ikke vil fungere...

Takk for svar. Jeg har vært inne på tanken selv også, men det er kjekt å få bekreftelse fra andre.

soft skrev 1 time siden:

Kanskje du kan legge ny maskering over, og så spray-lakke overgangen slik at du får tettet slik at det ikke trekker under maskeringen ?

Takk for svar. Skaden på stripa var kun i ca.1,5 m lengde så det er ikke slik at det var problemer over hele lengden. Jeg tror nok at det var maleren som var problemet. Jeg burde nok gått over og sjekket om tapen satt som den skulle. Da hadde ikke dette skjedd.

Jeg har nå akkurat maskert og malt ny stripe slik som Kjetil1 foreslo. Det ser ut til at det gikk bra.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...