Jump to content

Edit History

Krimart

Krimart

16 minutes ago, WithVital said:

Jeg har en del erfaring med glassfibersliping vil jeg si. Hvis slikt måles i produsert glassfiberstøv, tenker jeg at jeg er oppe i mellom 50 og 100 liter. Tror nok Komodo slår meg ;)

Jeg støtter alle i at vinkelsliper med flapdisk eller metallrasp er mye kjappere, og for å forme / kappe glassfiber eller fjerne bunnstoff og gelcoat bruker jeg det først og eksentersliper til slutt.

Hva skal du skråslipe? Er det radius rundt hull for reparasjon? I så fall kan vinkelsliper fort bli litt for brutalt etter min smak, og jeg hadde nok bitt i noen sure kameler og lagt ned tid med eksentersliper og 40K. Du får bra bitt ved å bruke kraft på en side av eksentersliperen eller holde den på skrå.

Jeg har i dag lexanvinduer, jeg skal bytte til portlights med alu-ramme som kan åpnes. Må da laminere igjen dagens vindusåpning, så hele veien rundt dagens vinduer må skråslipes. Skal også lamninere på noen forsterkningsribber under fordekket. Videre skal jeg også i gang med denne jobben: 

Krimart

Krimart

3 minutes ago, WithVital said:

Jeg har en del erfaring med glassfibersliping vil jeg si. Hvis slikt måles i produsert glassfiberstøv, tenker jeg at jeg er oppe i mellom 50 og 100 liter. Tror nok Komodo slår meg ;)

Jeg støtter alle i at vinkelsliper med flapdisk eller metallrasp er mye kjappere, og for å forme / kappe glassfiber eller fjerne bunnstoff og gelcoat bruker jeg det først og eksentersliper til slutt.

Hva skal du skråslipe? Er det radius rundt hull for reparasjon? I så fall kan vinkelsliper fort bli litt for brutalt etter min smak, og jeg hadde nok bitt i noen sure kameler og lagt ned tid med eksentersliper og 40K. Du får bra bitt ved å bruke kraft på en side av eksentersliperen eller holde den på skrå.

Jeg har i dag lexanvinduer, jeg skal bytte til portlights med alu-ramme som kan åpnes. Må da laminere igjen dagens vindusåpning, så hele veien rundt dagens vinduer må skråslipes. Skal også lamninere på noen forsterkninsribber under fordekket. Videre skal jeg også i gang med denne jobben: 

• Create New...