Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Andor skrev for 2 timer siden:

begynner og åpne på 72 grader og fullt åpen ved 85 grader, normal temp skal ligge på 82-85 grader på den Yanmar motoren ved 90% belastning, den motoren har maks rpm på 3300 og konstant 3200 rpm,  på 3300 rpm maks belastning skal den ikke over 90 grader, har du originalt instrument og tempgiver, så viser dette som regel 80 grader eller litt under, jeg skiftet ut alt av følerer og instrumenter med digitalt, da ser jeg nøyaktig hva temp olje, oljetrykk, temp kjølevann volt og amp meter og turteller og turbotrykkmåler

OK ser bare at det er mange som reagerer på at denne motoren tilsynelatende har lavere temperatur en det som er «normalt» på ferskvannskjølte motorer. Flere som påstår at det er full åpning allerede på 75 grader og vanskelig å få den over 80. Men jeg ser at varmesløyfa til bereder blir veldig varm. Ikke noe problem med å få varmt nok vann i alle fall. 

Kjellg

Kjellg

Andor skrev for 2 timer siden:

begynner og åpne på 72 grader og fullt åpen ved 85 grader, normal temp skal ligge på 82-85 grader på den Yanmar motoren ved 90% belastning, den motoren har maks rpm på 3300 og konstant 3200 rpm,  på 3300 rpm maks belastning skal den ikke over 90 grader, har du originalt instrument og tempgiver, så viser dette som regel 80 grader eller litt under, jeg skiftet ut alt av følerer og instrumenter med digitalt, da ser jeg nøyaktig hva temp olje, oljetrykk, temp kjølevann volt og amp meter og turteller og turbotrykkmåler

OK ser bare at det er mange som reagerer på at denne motoren tilsynelatende har lavere temperatur en det som er «normalt» på ferskvannskjølte motorer. Flere som påstår at det er full åpning allerede på 75 grader og vanskelig å få den over 80. 

• Create New...