Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Det er nok faglærte som har gjort dette og det verste er at dette er ikke første gang heller. Som jeg sa til både elektrikere og marinaen (er et AS) var at isteden for å forhindre jordfeil så lager de jordfeil i tillegg til å ødelegge kablene til båteierne. Men han som er daglig leder for elektrikerne han er allerede sur på meg for en tidligere disputt vi hadde, så han gikk bare. Hehe :) Jeg vet han tenker «komme her og lære meg å gjøre jobben». 

Jeg har «bare» 1,5mm2 kabel og det mente han var feil. Jeg måtte ha minst 2,5mm2. For ordens skyld så har jeg en Ratio kabel med støpte plugger. Prøvde å fortelle han at jeg hadde bare lader på som trekker strøm, men nei - feil kabel :) selv om jeg har 10A sikring og kabel er godkjent for 15A, så var det feil kabel :) Han mente at den kabelen han selger til gullpris, Roflex med IP65 plugger var mye bedre :)

Kjellg

Kjellg

Det er nok faglærte som har gjort dette og det verste er at dette er ikke første gang heller. Som jeg sa til både elektrikere og marinaen (er et AS) var at isteden for å forhindre jordfeil så lager de jordfeil i tillegg til å ødelegge kablene til båteierne. Men han som er daglig leder for elektrikerne han er allerede sur på meg for en tidligere disputt vi hadde, så han gikk bare. Hehe :) Jeg vet han tenker «komme her og lære meg å gjøre jobben». 

Jeg har «bare» 1,5mm2 kabel og det mente han var feil. Jeg måtte ha minst 2,5mm2. For ordens skyld så har jeg en Ratio kabel med støpte plugger. Prøvde å fortelle han at jeg hadde bare lader på som trekker strøm, men nei - feil kabel :) selv om jeg har 10A sikring og kabel er godkjent for 15A, så var det feil kabel :) 

Kjellg

Kjellg

Kjellg

Kjellg

Det er nok faglærte som har gjort dette og det verste er at dette er ikke første gang heller. Som jeg sa til både elektrikere og marinaen (er et AS) var at isteden for å forhindre jordfeil så lager de jordfeil i tillegg til å ødelegge kablene til båteierne. Men han som er daglig leder for elektrikerne han er allerede sur på meg for en tidligere disputt vi hadde, så nå har jeg vel en fiende for livet :) hehe. 

• Create New...