Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

ivar skrev 6 minutter siden:

dersom kabelen skal tåle 15A og er sikret med 10  , så ville jeg jo tro at han ikke kan skylde på kortslutningsstrømmen heller....?   
(eller må man da også ta med i betraktning tidligere strekk? ) 

Samtidig så kan man forsvare han litt også for det er mye rart å se av landstrømløsninger hos folk som ikke aner hva de holder på med. Men egentlig så tror jeg at han var redd for at jeg skulle smelte litt is om vinteren - kanskje :) 

Litt enig med John_kr også, men samtidig så gir det ikke elektriker rett til å ødelegge kablene til båteierne. Mitt poeng var at de burde vært sikret mot å falle i sjøen. Eller er jeg for streng? 

Kjellg

Kjellg

ivar skrev 2 minutter siden:

dersom kabelen skal tåle 15A og er sikret med 10  , så ville jeg jo tro at han ikke kan skylde på kortslutningsstrømmen heller....?   
(eller må man da også ta med i betraktning tidligere strekk? ) 

Samtidig så kan man forsvare han litt også for det er mye rart å se av landstrømløsninger hos folk som ikke aner hva de holder på med. Men egentlig så tror jeg egentlig at han var redd for at jeg skulle smelte litt is om vinteren - kanskje :) 

Litt enig med John_kr også, men samtidig så gir det ikke elektriker rett til å ødelegge kablene til båteierne. Mitt poeng var at de burde vært sikret mot å falle i sjøen. Eller er jeg for streng? 

• Create New...