PiperBill Startet 11.Juni.2018 Del på Facebook Startet 11.Juni.2018 (redigert) Tennfjord JR-1 hydraulisk styring for 1997. Litt usikker om det er noe å bry seg om foreløpig men jeg spør her inne. Jeg har lagt merke til at når jeg svinger rattet fullt ut til SB eller BB side så kan jeg, med litt moderat ekstra trykk, fortsetter forbi det som er egentlig stopp. Dvs den gir etter på en måte. Jeg regner med at dette ikke er normalt. Jeg aner ikke om problemet ligger i rattpumpa eller i styresylinder ved roret men det er vel en slitasje i en pakning eller simring. Overhallingskit med koster ca. 2500,- men en full overhalling venter jeg med til høsten. Er det noen som har opplevde noe lignende med en Tenfjord? Kan det være en midlertidig løsning å bytte oljen og/eller bruke en litt tyngre olje? Den skal ha olje med ISO 15. Båten (Baltic) viser forresten ingen tegn til problemer med styring og alt går egentlig ganske så lett og smidig. Redigert 11.Juni.2018 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Hulda Svart 11.Juni.2018 Del på Facebook Svart 11.Juni.2018 Har du rorstopper? Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 11.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2018 Hulda skrev 5 minutter siden: Har du rorstopper? Nei det tror jeg ikke. Så etter det i går.....men det kan være på utsida under båten. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Hulda Svart 11.Juni.2018 Del på Facebook Svart 11.Juni.2018 Hvis du ikke har det, vil du knøvle pakningen i sylinderen, mulig det er hva du kjenner. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.