Jump to content

Tenfjord styring gir etter ved fullt utslag.

PiperBill

Recommended Posts

Tennfjord JR-1 hydraulisk styring for 1997.

Litt usikker om det er noe å bry seg om foreløpig men jeg spør her inne. Jeg har lagt merke til at når jeg svinger rattet fullt ut til SB eller BB side så kan jeg, med litt moderat ekstra trykk, fortsetter forbi det som er egentlig stopp. Dvs den gir etter på en måte. Jeg regner med at dette ikke er normalt. Jeg aner ikke om problemet ligger i rattpumpa eller i styresylinder ved roret men det er vel en slitasje i en pakning eller simring.

Overhallingskit med koster ca. 2500,- men en full overhalling venter jeg med til høsten.

Er det noen som har opplevde noe lignende med en Tenfjord? Kan det være en midlertidig løsning å bytte oljen og/eller bruke en litt tyngre olje?  Den skal ha olje med  ISO 15.

Båten  (Baltic) viser forresten ingen tegn til problemer med styring og alt går egentlig ganske så lett og smidig.

steerpump.jpg

Redigert av PiperBill (see edit history)

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...