RobertJ Startet 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Startet 11.Juni.2018 (redigert) Hei alle sammen Noen som kan hjelpe meg med en slik eller hvor jeg kan få tak i deler, skruen til og tappe vann røk av når jeg skulle sjekke vann i bensinsystemet i dag. Sitter sammen med en V8 Bensin i en Nimbus 28, Jeg behøver egentlig "koppen i bunn med tappeskruen" + pakninger. Setter pris på alle svar. Hilsen Robert Redigert 11.Juni.2018 av RobertJ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 En ting jeg har lurt meg etter 17 år med CAV filter: Aldri, aldri, aldri prøvd å tappe vann fra tappeskruen!! Er det antydning til vann demonterer jeg, rengjør og monterer med nytt filter. Den plast skruen der er alt for svak og setter seg alt for godt til å være til nytte. Enkelt og greit! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mix Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 Kast skiten og kjøp deg ett skikkelig filter. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 Stemmer i med Mix. Kjøp nytt filter. -et skikkelig filter. ( har samme driten sjøl, og det skal ut en dag) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 Jeg har en slik enhet, og er enig i at tappeskruen er dårlig. Den bruker jeg imidlertid ikke, har aldri hatt vann på tanken. Men enheten er meget effektiv som slamutskiller selv om den er fiklete å demontere og sette sammen. Jeg har eget grovfilter med tappeskrue etter denne slamutskilleren. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 Et tips om et greit alternativ som ikke koster skjorta og er mest mulig "plug and play"? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 Sjekk på ebay eller en av de andre. Skikkelige saker koster skjorta. Jeg har søkt en del. En del bra for rundt tusen kroner. Den CAV-saken koster vel også 700 kroner. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 Hulda skrev 3 minutter siden: Sjekk på ebay eller en av de andre. Skikkelige saker koster skjorta. Jeg har søkt en del. En del bra for rundt tusen kroner. Den CAV-saken koster vel også 700 kroner. Så ut som et greit utvalg på økonomideler, men aner jo ikke hva som ville være "plug and play" ifht det gamle cav filteret med vannutskiller. Kunne jo gjerne hatt ett oppsett med en ren vannutskiller og så et spin on filter i etterkant, evt et dobbelt spin on med vender, eller to enkle med en vender i mellom for bypass, men det er kanskje litt knotete. Selve plastskruen til cav filteret er billig da, 16,- pluss moms ;-) https://www.okonomi-deler.no/utstyr-og-tilbehor/traktor-universaldeler/motor-drivstoff/dreneringsplugg-diesel Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 Hvis det er plass under vannutskilleren ville jeg ha borret opp hullet, gjenget og satt inn en kuleventil i stedet. Da kan du tappe så ofte du vil. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
RobertJ Svart 11.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 (redigert) Hei I mitt CAV system sitter det ingen filter, det er kun et slam, grums, avfall deponi, i serie med bensin slangen sitter det er spinn on filter montert nærmere forgassern. Driver og ser på Ebay. Noe dukker opp etterhvert. Redigert 11.Juni.2018 av RobertJ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hoffand Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 Sjekk med lekang om de fortsatt har ombyggingsett til spin on filter, med tappeskrue, NB HUSK FORSKJELL PÅ BENSIN OG DIESELFILTER men samme toppdel. Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 (redigert) Hoffand skrev 24 minutter siden: Sjekk med lekang om de fortsatt har ombyggingsett til spin on filter, med tappeskrue, NB HUSK FORSKJELL PÅ BENSIN OG DIESELFILTER men samme toppdel. Hei, Lekang har sluttet å selge ombyggingssettet. (Var innom der for å kjøpe det selv for noen uker siden.....) Men de selger "toppdeler" for spinoffilter som på tegningene ser ut til å passe som direkte erstatning for Cav-systemet. Redigert 11.Juni.2018 av Catch22 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 11.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2018 bla.co.nz burde ha slike skruer (de har det i hvert fall i papirkatalogen sin) Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
RobertJ Svart 12.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2018 Hei Takk for mange gode svar, ikke minst kreative. Flott levert som alltid av dere. Jeg fikk heldigvis fiksa det. Ble par timer med borring og gjenging. Fungerer fint som bare det nå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.