Jump to content

CAV vannutskiller, knekt tappe skrue

RobertJ

Recommended Posts

Hei alle sammen 

Noen som kan hjelpe meg med en slik eller hvor jeg kan få tak i deler, skruen til og tappe vann røk av når jeg skulle sjekke vann i bensinsystemet i dag. 

Sitter sammen med en V8 Bensin i en Nimbus 28, Jeg behøver egentlig "koppen i bunn med tappeskruen" + pakninger. 

Setter pris på alle svar. 

Hilsen 

Robert

IMG_3695.JPG

IMG_3696.JPG

IMG_3697.JPG

IMG_3698.JPG

Redigert av RobertJ (see edit history)

En ting jeg har lurt meg etter 17 år med CAV filter: Aldri, aldri, aldri prøvd å tappe vann fra tappeskruen!!  Er det antydning til vann demonterer jeg, rengjør og monterer med nytt filter. Den plast skruen der er alt for svak og setter seg alt for godt til å være til nytte. Enkelt og greit! 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Jeg har en slik enhet, og er enig i at tappeskruen er dårlig. Den bruker jeg imidlertid ikke, har aldri hatt vann på tanken. Men enheten er meget effektiv som slamutskiller selv om den er fiklete å demontere og sette sammen. Jeg har eget grovfilter med tappeskrue etter denne slamutskilleren.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Guest Avmønstret#
Hulda skrev 3 minutter siden:

Sjekk på ebay eller en av de andre. Skikkelige saker koster skjorta. Jeg har søkt en del. En del bra for rundt tusen kroner. Den CAV-saken koster vel også 700 kroner.

Så ut som et greit utvalg på økonomideler, men aner jo ikke hva som ville være "plug and play" ifht det gamle cav filteret med vannutskiller. Kunne jo gjerne hatt ett oppsett med en ren vannutskiller og så et spin on filter i etterkant, evt et dobbelt spin on med vender, eller to enkle med en vender i mellom for bypass, men det er kanskje litt knotete. 

Selve plastskruen til cav filteret er billig da, 16,- pluss moms ;-)

https://www.okonomi-deler.no/utstyr-og-tilbehor/traktor-universaldeler/motor-drivstoff/dreneringsplugg-diesel

Hoffand skrev 24 minutter siden:

Sjekk med lekang om de fortsatt har ombyggingsett til spin on filter, med tappeskrue, NB HUSK FORSKJELL PÅ BENSIN OG DIESELFILTER men samme toppdel.

Hei, Lekang har sluttet å selge ombyggingssettet. (Var innom der for å kjøpe det selv for noen uker siden.....) 

Men de selger "toppdeler" for spinoffilter som på tegningene ser ut til å passe som direkte erstatning for Cav-systemet. 

Redigert av Catch22 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...