Jump to content

Edit History

VannTro

VannTro

Heisan @dennrick

Joda, nå har vi hatt en uke på vannet med den på slep og det er nesten udelt positive erfaringer.

For å starte med den eneste negative, så er det innfestingen av slepekroken i baugen jeg synes er litt vel spinkel.

Nå går vi sjelden mer enn 6-7 knop, men jeg er skeptisk til styrken og vil nok lage meg en større metall-skive på innsiden slik at kreftene blir fordelt over flere cm2 enn de er originalt. Midlertidig løsning er en strekkavlaster på slepetauet.

Ellers har jeg udelte positive erfaringer med selve båten og motoren. Tung i sjøen slik at man fint tar litt bølger uten att det går utover komforten, samt god plass til 4 stk. på egne seter. Toppfarten er nok litt lav grunnet en litt for liten propell(28 knop), men det gjør jo at man kommer kjapt ut av vannet. Har ikke prøvd med masse last enda, men jeg tror nok den kommer fint opp med 5 voksne om bord. Fast 40 liter bensintank er også noe man setter pris på. Det går mange timer kjøring før man må fylle den :-)

Alt i alt vil jeg vel se det er en annen verden enn den vi hadde(Brig 330 m/20 hk) og så lenge vi ikke trenger å ta den opp på noen plattform så ser jeg bare positive sider med denne jolla. Det har i hvert fall resultert i mange jolleturer som vi ellers ikke hadde tatt.

Grand.jpg.1a1e5c7b72798ced54ee8d44f06fc971.jpg

6,5 knop på slep

Grand2.jpg.6b4ebfaa479d412c408544022abbd44a.jpg

Går greit i bredden uten å gå på yttersiden av "Vanntro"

Grand3.jpg.d3398bff41a38ef753e0b5580147aa68.jpg

Fikk tak i en liten Garmin kartplotter som kunne felles inn i konsollen.

VannTro

VannTro

Heisan @dennrick

Joda, nå har vi hatt en uke på vannet med den på slep og det er nesten udelt positive erfaringer.

For å starte med den eneste negative, så er det innfestingen av slepekroken i baugen jeg synes er litt vel spinkel.

Nå går vi sjelden mer enn 6-7 knop, men jeg er skeptisk til styrken og vil nok lage meg en større metall-skive på innsiden slik at kreftene blir fordelt over flere cm2 enn de er originalt. Midlertidig løsning er en strekkavlaster på slepetauet.

Ellers har jeg udelte positive erfaringer med selve båten og motoren. Tung i sjøen slik at man fint tar litt bølger uten att det går utover komforten, samt god plass til 4 stk. på egne seter. Toppfarten er nok litt lav grunnet en litt for liten propell(28 knop), men det gjør jo at man kommer kjapt ut av vannet. Har ikke prøvd med masse last enda, men jeg tror nok den kommer fint opp med 5 voksne om bord.

Alt i alt vil jeg vel se det er en annen verden enn den vi hadde(Brig 330 m/20 hk) og så lenge vi ikke trenger å ta den opp på noen plattform så ser jeg bare positive sider med denne jolla. Det har i hvert fall resultert i mange jolleturer som vi ellers ikke hadde tatt.

Grand.jpg.1a1e5c7b72798ced54ee8d44f06fc971.jpg

6,5 knop på slep

Grand2.jpg.6b4ebfaa479d412c408544022abbd44a.jpg

Går greit i bredden uten å gå på yttersiden av "Vanntro"

Grand3.jpg.d3398bff41a38ef753e0b5580147aa68.jpg

Fikk tak i en liten Garmin kartplotter som kunne felles inn i konsollen.

• Create New...