Jump to content

Edit History

VannTro

VannTro

@VirtualMe Som du antar, så har jeg ikke forsøkt uten. Leverandøren, Motor-Huset i Skien, hadde testet båten med og uten og ville helst ikke selge den uten. Noe av årsaken var at den motvirker chine-walk ved fult på-drag(nå blir det vel "pongtong-walk" på denne :giggle: ). Det er en Stingray Foil og om vi sitter 2 voksne på benken bak er det null problem å komme opp i plan. Fordelen jeg har er selvfølgelig elektrisk trim på motoren slik at jeg kan trimme helt inn når den skal opp og deretter finne en fin vinkel. Likevel tror jeg foilen gir en stor fordel når det gjelder bæringen akter, selv om den sikkert bremser litt på toppfarten.

VannTro

VannTro

@VirtualMe Som du antar, så har jeg ikke forsøkt uten. Leverandøren, Motor-Huset i Skien hadde testet båten med og uten og ville helst ikke selge den uten. Det er en Stingray Foil og om vi sitter 2 voksne på benken bak er det null problem å komme opp i plan. Fordelen jeg har er selvfølgelig elektrisk trim på motoren slik at jeg kan trimme helt inn når den skal opp og deretter finne en fin vinkel. Likevel tror jeg foilen gir en stor fordel når det gjelder bæringen akter, selv om den sikkert bremser litt på toppfarten.

VannTro

VannTro

@VirtualMe Som du antar, så har jeg ikke forsøkt uten. Leverandøren, Motor-Huset i Skien hadde testet båten med og uten og ville helst ikke selge den uten. Det er en Stingray Foil og om vi sitter 2 voksne på benken bak er det null problem å komme opp i plan. Fordelen jeg har er selvfølgelig elektrisk trim på motoren slik at jeg kan trimme helt inn når den skal opp og deretter finne en fin vinkel. Likevel tror jeg foilen har en stor fordel selv om den sikkert bremser litt på toppfarten.

• Create New...