drivanker Startet 12.Juni.2018 Del på Facebook Startet 12.Juni.2018 (redigert) Hei. Jeg må lage ett nytt akterspeil til min Pioner 15. I den sammenheng har jeg bestilt ett nytt stykke 21mm vannfast kryssfiner, som erstatning for det gamle 15mm (pga. montasje av større motor). Det virker som akterspeilet kun sitter fast med 4 skruer +motor gjennom plastskroget til metallplaten på andre siden. Jeg ser det gamle akterspeilet har en slags brunaktig overflate. Hva bør jeg behandle nytt akterspeilet med? Redigert 12.Juni.2018 av drivanker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Juni.2018 Del på Facebook Svart 12.Juni.2018 sikkert flere måter å gjøre på her. Største problemet med kryssfiner og vann er at endeflatene fungere som kapillærer og trekker så mye vann de klarer. Noe du ser på plata di i nedre kant. Jeg tror jeg ville brukt tyntflytende epoxy for å mette alle endeflatene så godt som mulig, deretter tatt inn- og utsida Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
drivanker Svart 12.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2018 Burde jeg i bunn og grunn valgt ett helt annet materiale enn kryssfiner, og isåfall hvilket? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 12.Juni.2018 Del på Facebook Svart 12.Juni.2018 Hei Eg har god erfaring med baderomsplater ute på båtane mine. Ask Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Juni.2018 Del på Facebook Svart 12.Juni.2018 drivanker skrev for 1 time siden: Burde jeg i bunn og grunn valgt ett helt annet materiale enn kryssfiner, og isåfall hvilket? styrkemessig så er jo god kryssfiner et godt valg - ser for meg at en slik "mykplastbåt" ikke har vondt av den avstivinga du får av 21mm finer, når du tenker på å ha på større motor. Så med god forsegling så bør den jo holde lenger enn originalt - og blir den stygg og fæl så får du ta en ny vurdering Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.